Railjam Luleå/Boden

JakobseN

Ny medlem
Railjam Luleå/Boden
Okej vi har tänkt lite vi ska har railjam i luleå 20 oktober har vi tänkt oss men ! vi behöver hjälp med nästan allt för att vi ska få det att funka , bil släp , rails , snön har vi redan pratat med och dom sa att det bara är att komma och hämta , och vars vi ska ha det skriv gärna tack :P

Nu har jag hört att det finns en lång handrail vid luleå univesitet , https://www.freeride.se/spotguide/lang_rail_pa_ltu/

Det sviktar just nu på luleå och boden : )

Senast ändrad:
Railjam Luleå/Boden
Yoyo är från luleå dock ingen speciell hejjare på raila, kanske man skulle fota lite.
Någonstans lite mer centralt skulle vara bra. Eller ja centralt och centralt, bara det inte är ute i sunderbyn så

Railjam Luleå/Boden
Hogizz sa:
Yoyo är från luleå dock ingen speciell hejjare på raila, kanske man skulle fota lite.
Någonstans lite mer centralt skulle vara bra. Eller ja centralt och centralt, bara det inte är ute i sunderbyn så
Självklart ska det ju vara i sunderbyn!

Railjam Luleå/Boden
Förraåret körde vi ju på ett av mina hemmabyggen, vet dock inte vars det står nu, om det över huvud taget är helt...

photo.php

Senast ändrad:
Railjam Luleå/Boden
You go girls!
Jag röstar för universitetet, finns som sagt den långa raka 12meters railen samt att det bara är och hämta en kort 2rörs rail vid sporthallen. Man behöver inte så grymt mkt snö för att fixa inrun och en liten kick på lång railet heller, räcker nog att fara en runda med släpet.

Railjam Luleå/Boden
Raent :P känner du någon som ställer upp att köra med släp ? osv ? och vem ska jag prata med för att fixa den där 2 rörs railen vid sporthallen ? eller är den bara och ta och lämna tbx? skulle vara glad med lite information :P

Railjam Luleå/Boden
det här värkar ju funka ändå, :D är det ingen som har nån förälder som kan köra bil o hr släp? det måste ju finnas nån i luleå som har ett släp xd

Railjam Luleå/Boden
okej, men den där såg väll ganska shysst ut :D kan vi inte köra den då? så behöver vi inte bygga så mkt heller,? eller vad sägre folket ?:D

Railjam Luleå/Boden
men kan vi inte köra som det ser ut på bilden då? för då behövs det inte fixas lika mycket :P för då går det nog att fixa :P

Railjam Luleå/Boden
Grymt^^, men det går nog inte att dra hela om man bara ska köra med snö från ishall..

Railjam Luleå/Boden
Men om det ändå är tänkt att railjamet ska vara 20 oktober så är det väl lika bra att vänta nån vecka så det kommer natursnö, så blir det enklare?

Railjam Luleå/Boden
nu kör vi lite röstning här, vi funderar om vi ska ha det i boden kanske? eller vad tycker ni, det blir if den 20, så boden eller luleå?

Railjam Luleå/Boden
det skulle vara sjukt kul om vi lyckas dra ihop något, men boden railen är nog lite för svår tror jag, e nog inte många som drar den.

Railjam Luleå/Boden
ellet sa:
det skulle vara sjukt kul om vi lyckas dra ihop något, men boden railen är nog lite för svår tror jag, e nog inte många som drar den.
ne precis, och i luleå vid universitetet så behövdes inte så mkt snö heller såg det ut som. Har ni släp så är det grymt bra om vi kan få använda det, och om nån kn köra,.

Railjam Luleå/Boden
asså den verkaar ju sjukt grymt, man kan ju fixa hopet efter första trappan uppifrån, problemet om det ska va i boden är att jag inte har nån stanns att sova ^ xd

Railjam Luleå/Boden
hahaha, men vi kan ju fixa fler sånna här, men jag tycker själv att vi kör den lite enklare i luleå, inte så kul om det kommer massa folk o bara får se folk som ramlar xd, kan nog få ganska bra bilder/filmer från luleå med :)

Senast ändrad:
Railjam Luleå/Boden
bor i boden så har sett de nåra gånger men som många kanske ser så är den nog inte helt lätt, och sen om man ramlar på fel sida så finns det en"liten" risk att man druttar i vattnet :/

Railjam Luleå/Boden
jo jag tror det blir lite svårt dåt är det kanske 2 3 stycken som kör istället för 10 eller vad vi nu blir..

finns det ingen annan rail , vanlig okinkad ganska lång som lutar neråt i luleå ?

Senast ändrad:
Railjam Luleå/Boden
GurraW sa:
jo jag tror det blir lite svårt dåt är det kanske 2 3 stycken som kör istället för 10 eller vad vi nu blir..

finns det ingen annan rail , vanlig okinkad ganska lång som lutar neråt i luleå ?
Finns och finns gör det ju alltid. Men jag LTU railen är perfekt, lång och fin, perfekt inrun osv.
Sen är det ju ett plus i kanten att det är nära där jag bor, hehe

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp