Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ram eller tech?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1269600" data-attributes="member: 15720"><p>Jag håller helt med [USER=155844]@fati[/USER] .</p><p>Mitt råd är att du köper ett par beg rambindningar o beg hudar o börjar så. </p><p>Tycker du sedan att det är skitkul och du börjar knata många turer på flera timmar så kanske det är värt att lägga massor av pengar på dyr utrustning. </p><p>Visst är det bekvämare o roligare att gå på riktigt bra o lätta prylar, men det är en rejäl investering om du varken har tech-bindningar eller fungerande pjäxor.</p><p></p><p>Själv har jag båda varianterna, </p><p>Om jag åker till alperna i jan/feb tar jag breda skidor med rambindningar eftersom jag vet att jag mest kommer åka puder i skog, men vill kunna dra på hudar om jag hamnar helt fel eller vill gå upp på någon mindre topp.</p><p>På resan m familjen till alperna blir det lite smalare skidor men oftast med rambindningar eftersom jag mest åker pist, men kanske får till någon tur eller två. </p><p>På vårresor t alpena m skidpolare tar jag techprylarna för att kunna gå längre och kanske sova på berget några nätter.</p><p> </p><p>Lättare gör det alltså roligare, men kostar ofta rejält och är i vissa situationer lite "mekigare" att använda....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1269600, member: 15720"] Jag håller helt med [USER=155844]@fati[/USER] . Mitt råd är att du köper ett par beg rambindningar o beg hudar o börjar så. Tycker du sedan att det är skitkul och du börjar knata många turer på flera timmar så kanske det är värt att lägga massor av pengar på dyr utrustning. Visst är det bekvämare o roligare att gå på riktigt bra o lätta prylar, men det är en rejäl investering om du varken har tech-bindningar eller fungerande pjäxor. Själv har jag båda varianterna, Om jag åker till alperna i jan/feb tar jag breda skidor med rambindningar eftersom jag vet att jag mest kommer åka puder i skog, men vill kunna dra på hudar om jag hamnar helt fel eller vill gå upp på någon mindre topp. På resan m familjen till alperna blir det lite smalare skidor men oftast med rambindningar eftersom jag mest åker pist, men kanske får till någon tur eller två. På vårresor t alpena m skidpolare tar jag techprylarna för att kunna gå längre och kanske sova på berget några nätter. Lättare gör det alltså roligare, men kostar ofta rejält och är i vissa situationer lite "mekigare" att använda.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ram eller tech?
Tillbaka
Topp