Ramundberget!

brajjan

Ny medlem
Ramundberget!
jag åker i Ramundberget nu och har blivit kräsen på skidorter.
i ramundberget hae dom ÄKTA snö. där är inte backarna gula bruna av kanonernas skitiga vatten.. ren och mjuk snö ska det va inget annat.

I R-berget, där finns allt. nybörjar backar till avacerade backar i osthang.
personal i liften är trevliga och glada.
funparken är mkt bra. ett stort för dom erfarna. 2 rails och en stor corner osv. och ett litet land till nybörjarna.

enda minuset är att det är inte så mkr Röj där. och sen är backarna inte så långa. men vad gör d när man är i paradiset?

jag kanske har fel om några saker ovan här.. så du som har några invändningar kan väll skriva tillbaka!

//victor

Ramundberget!
Ramundberget regerar. Mycket snö, bra offpist och lite folk. Ungefär som Åre.....nej visst ja, Åre är ju precis tvärtom!

Ramundberget!
Du har så rätt som man bara kan ha. I Ramundberget lärde jag mig åka skidor som liten och det är fortfarande det bästa stället jag nånsin åkt skidor på! Underbart helt enkelt...
Dom som aldrig har åkt i Ramundberget har ju helt klart missat något! Så är det!

/linnea

Ramundberget!
kom precis hem efter nästan två veckor i Ramundberget och Tänndalen. Härlig skidåkning i osthang trots att snön va lite för hård.

Ramundberget!
jag ska dit v.16...längtar redan

man hoppas ju på mkt snö ute i grytan så man kan bygga några hopp å sen dra ner genom skogen...underbart....

Ramundberget!
håller med ovan att det är fint i ramun..vill ni se att det är fest där så ska ni dit den 22-24 april ,Extrem SM i Funäsdalsfjällen med afterski och efterfest i ramun.. förra året va lätt sagt Extremt !!

Ramundberget!
Kände att jag var tvungen att testa skidkörning i Ramundberget efter alla dessa lovord. Direkt besviken blev jag väl inte, men jämfört med min hemmaarena Tandådalen/Hundfjället var det ändå inte speciellt upphetsande...

Pisterna är utomordentligt bra, omväxlande, välpreparerade och lutar riktigt gott. Dessutom har Ramundberget den goda smaken att lämna vissa områden opreparerade vilket resulterar i finfina pucklar. Fallhöjden anges till 300 meter, men torde väl snarast vara ungefär 200 meter någorlunda effektivt, men då är det riktigt brant.

Offpistmöjligheterna är goda men domineras av ganska tät fjällbjörksbeväxt vilket gör det svårt att dra på, mest trixande...

Så visst är Ramundberget en bra skidanläggning, men jämfört med tex: Sälenfjällen eller Idre är det inte på skidkörningen i sig själv utan snarare på charmpoäng. Här finns nämligen något som Sälenanläggningarna och Idre Fjäll byggt bort för många år sedan, en genuin fjällkänsla...

Så sammanfattnmingsvis är Ramundberget en trevlig liten fjällanläggning. Styrkan ligger framförallt i charmen, behagligt lite folk i backarna och den bedövande vackra omgivningen. Väl värt ett besök!

That´s all kids! / MM

Ramundberget!
Tja Gänget! Ska till R-berget nästa helg(10april) och framåt. Har aldrig varit där förut. Åker en hel del offpist och undrar därför om det är något jag inte skall missa. Har ni några bra tips? Var går man när man går ut på kvällen är något jag också skulle vilja veta.

Fear sholud be treated like fire!
It´s a good thing.
It´keeps you warm!

Tillbaka
Topp