Randonee eller inte, till K2 Shreditor 120.

• Trådstartare Trådstartare P3h
  • Start datum Start datum

P3h

Medlem
Hej!
Vilse i världens alla bindningar...
Satsa på en randonee eller inte? Om fokus ligger helt klart mest på "liftburet", klumpigt med randoneebindning i så fall? Känner att man vill väl inte begränsa sig om man investerar i dessa lagg med fäste för hudar och ev. framtida turer uppför... Har dock traditionella pjäxor utan gå-läge, Lange RX 130. Tacksam för alla råd.

Klumpigt vet jag inte om det behöver bli med en hybridbindning som Duke, Guardian eller Adrenalin. Lite tyngre, ja, och lite högre ståhöjd. Gåläge på pjucken behövs inte för att dra fördel av en bindning med gåfunktion. Sen finns det ju en säkerhetsaspekt som kan vara nog så viktig att ta i beaktande om du rör dig i utkanterna av systemen och bryr dig om de du åker med.

Kolla mer om det i den här tråden!

Tack för snabbt svar. Kollar in Duke bl.a.
Säkerhetsaspekten är A och O. Instämmer.

Om du ser mer mot att åka och tura mindre så är Guardian att föredra just för att den känns otroligt mycket bättre att åka på jämfört med Dukens något stumma känsla. Kört duke alla år tills Guardian togs fram och nu kommer jag inte att byta tillbaks!

Tack, ska ta en närmare koll på den! Det känns helrätt med din motivering som passar in i mitt val. Det känns som en bra combo med Shreditor laggen och alternativ till åk med mina andra lagg Dynastar Pro Rider 105or. Finns den mer i en variant?

P3h sa:
Finns den mer i en variant?
Den finns som Guardian 16 med DIN-skalan 7-16 och som Guardian 13 med DIN-skalan 5-13. Båda finns i storlek S för 260-320mm sula och L för 305-360mm sula. 115 eller 130 mm broms.

Samma bindning går även under namnet Atomic Tracker. Scott och Look har oxå sina dekaler på en del...

Bra sajt, riktiga fynd kan hittas. Det där ser bra ut, ska mäta pjäxa....
Gjorde ett fynd i somras på Snowinn, POC Spine VPD Jacket till DH... Ord pris 3500, fick den för hyggliga 2200.
Tack för tipset!

Tillbaka
Topp