Randonee, nödvändigt?

daavid

Medlem
Randonee, nödvändigt?
jag undrar en liten sak om randoneebindningar.. om jag som åker mest i sverige för tillfället och gärna gör nån tur då tillfället finns funderar på att köpa att köpa randonee bindingar, för att göra lite längre turer, ska jag då vara orolig över att mina skidor inte blir roliga att åka på i pisten? vad är såattsäga bieffekterna av rando?

Randonee, nödvändigt?
Om du sätter ett par stabila alpina turbindningar typ Marker Duke/Baron/Tour på dina skidor kommer inte pistegenskaperna med din utrustning att försämras såvida du inte är behov av racingbindningar ... Mer tradionella turbindningar typ Fritschi Diamir och liknande kan dock upplevs som flexiga (mjuka) i hård pist. Bör undvikas om man prioriterar pisten!

/MM

Randonee, nödvändigt?
Marker Dukes och Barons har dock en historia av att lätt gå sönder... Kommer inte ihåg namnet på dem men har för mig det finns ett par Rossignol eller Salmonon som är styvare och mer hållbara.

Randonee, nödvändigt?
Lillhage sa:
Marker Dukes och Barons har dock en historia av att lätt gå sönder... Kommer inte ihåg namnet på dem men har för mig det finns ett par Rossignol eller Salmonon som är styvare och mer hållbara.
Ross hade ett tag ommålade naxos, långt ifrån lika stabila som dukes. Däremot går det många rykten om en P/FKS och STH -touring

Tillbaka
Topp