Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapport från ett varmt Alperna!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 858665" data-attributes="member: 15720"><p>Rapport från förra veckan i Zillertal/Österrike.</p><p></p><p>Kom hem i lördagsnatt 12/2 efter en vecka med i stort sett bara bara solsken.</p><p>I alla pistrna är snöläget bra och det är bara isigt på enstaka ställen. I stort sett ingen sten eller genomslag utom i några få pister i söderläge.</p><p>Utanför pisterna finns det hyfsat med snö utom i söderlägen och under trädgränsen, men allt är i stort sett sönderblåst. Jag hade breda skidor med turbindningar men önskade att jag istället hade tagit med "pistraketerna". Dessa hade fungrat alldeles utmärkt även i offpisten eftersom allt var så hårt. Naturligtvis kanske det hade varit möjligt att hitta något vettigt om man har riktigt bra lokalkänedom och vet vart vinden inte brukar förstöra snön, men jag har svårt att se att de skulle vara ovan trädgränsen.....</p><p>Parkerna såg välskötta ut och det var ingen snöbrist där.</p><p>Innan det kommer mer snö så rekomenderar jag alltså välslipade carvingskidor eller jibbplank om ni ska till denna delen av Österrike!</p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 858665, member: 15720"] Rapport från förra veckan i Zillertal/Österrike. Kom hem i lördagsnatt 12/2 efter en vecka med i stort sett bara bara solsken. I alla pistrna är snöläget bra och det är bara isigt på enstaka ställen. I stort sett ingen sten eller genomslag utom i några få pister i söderläge. Utanför pisterna finns det hyfsat med snö utom i söderlägen och under trädgränsen, men allt är i stort sett sönderblåst. Jag hade breda skidor med turbindningar men önskade att jag istället hade tagit med "pistraketerna". Dessa hade fungrat alldeles utmärkt även i offpisten eftersom allt var så hårt. Naturligtvis kanske det hade varit möjligt att hitta något vettigt om man har riktigt bra lokalkänedom och vet vart vinden inte brukar förstöra snön, men jag har svårt att se att de skulle vara ovan trädgränsen..... Parkerna såg välskötta ut och det var ingen snöbrist där. Innan det kommer mer snö så rekomenderar jag alltså välslipade carvingskidor eller jibbplank om ni ska till denna delen av Österrike! //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapport från ett varmt Alperna!
Tillbaka
Topp