rätt binding för rätt sko

• Trådstartare Trådstartare yannick
  • Start datum Start datum
Y

yannick

Guest
Tja. ska få låna ett par Cartel bindningar av en polare då jag står utan o ska dra till Bg om en vecka. Har ett par thirty two lashed st 9.5 och bindningen är st L.jag har läst på burtons size guide att st M skulle va den ultimata för min boot st men då jag nu står med en bindning i st L undrar ja om de kommer gå helt åt skogen,hur mkt slijer de egentligen på M och L,o i mitt fall där ja ligger mitt på gränsen kommer de glappa satan eller? ni som vet får gärna kommer med svar/råd!
tack på förhand!peace

det ska nog inte vara så jättestora problem bara du tar dig lite tid och spänner och justerar strapsen och kanske längden på bindningen. Har dock ingen erfarenhet av cartel men de värkar vara en riktigt bra bindning som du kan justera mycket på!
Lycka till!

aha okej,ja ha aldrig åkt med dom heller men finns de mkt man kan justera sj kanske de löser sej då

Kolla innan, finns risk att det inte går att tajta ihop bindningarna nog. Försökte prova mina burton ion i ett par gamla custom-bindningar (måste varit large), och de satt glapp även fasten strapsen var så korta som möjligt. Men då är ion en ganska slimmad sko men låg sula...

Jag har förra årets Cartel-binding storlek M och ett par Salomon boots storlek 7.0. Passar som handen i handsken. Strapsen och justeringar är satt mitt i ungefär så jag kan justera till både större och mindre boots. Dock tycker jag bindingen i sig är smal. Mina boots får plats men det känns osäkert om större 42-43 skulle få plats i bredd - men det hänger lika mycket på bootsmodellen. Längdmässigt inga problem.

Det knepiga är att grabben har ett par Custom-bindningar storlek M och där att straps mm satt så smalt som möjligt och dessa bindningar är för stora för mina skor. Jag kan inte dra åt så hårt jag vill.

Testa är säkraste vägen. Som grashoppan säger finns det många inställningar på Cartel-bindingarna så det borde gå bra med L.

För övrigt är Cartel den bästa bindingen jag någonsin haft. Mjuk och bekväm, men samtidigt går det att dra åt fullt. Bra känsla/kontakt och många inställningar. Skulle vilja prova Cartel EST för att se om man får ännu mer kontakt med brädan, men 3.500 kr...icke:)

FGoldwin sa:
För övrigt är Cartel den bästa bindingen jag någonsin haft. Mjuk och bekväm, men samtidigt går det att dra åt fullt. Bra känsla/kontakt och många inställningar. Skulle vilja prova Cartel EST för att se om man får ännu mer kontakt med brädan, men 3.500 kr...icke:)
Jag har två brädor med est-bindningar (cartel och infidel) och måste säga att det är wunderbar! Speciellt om man fixar de lutande bottenplattorna som trycker ihop knäna litegrann så man kan slappna av och stå mer naturligt trots bred stance.

snow_flake sa:
FGoldwin sa:
Skulle vilja prova Cartel EST för att se om man får ännu mer kontakt med brädan, men 3.500 kr...icke:)
Vadå 3.500 Kr?
Kostar väll typ 2500Kr
Köpte mina för 1700btw
1700 kr är ett bra pris. När jag köpte mina Cartel var listpriset 3.500 kr för E.S.T.
Stadium har de för 2700. Går säkert att hitta billigare.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp