Rätt glas på rätt bågar!

Grodman

Ny medlem
Rätt glas på rätt bågar!
Hey!
Hoppas någon kan råda mig nu inför säsongen. Tänkte fixa nya goggles, men funderar lite över linserna. Jag har läst någonstans att man skall ha olika färg på linserna beroende om omständigheterna. Snöyra, skymmning, strålande sol på klar himmel osv osv...någon som kan och vill dela med sig?

Erfarenhet kring Poc's? Jag ä sugen på dom...

Rätt glas på rätt bågar!
Högre kontrast vid skitväder lägre vid bra väder... det e så jag tycker det funderar bäst.
Lins som jag kan rekomendera vid allt utom klar blå himmel är smith sensor.

Rätt glas på rätt bågar!
kolla runt med lite försäljare.. snackade med en scott kille som va på den lokala skid-shoppen.. och han hade riktigt bra koll, kommer inte ihåg vad han sa nu.. men det finns de linserna som passar bra till allt..

Rätt glas på rätt bågar!
lr så behvöer man inte vara fullt så kräsen på linsen o nöja sej med utsikten i dom o att dom sitter bra !=)

Rätt glas på rätt bågar!
Hett tips; kolla oakleys hemsida. Där finns bra info om hur mkt ljus linserna släpper igenom osv. Uppgifterna där gäller inte 100% för alla märken men samma färg brukar innebära samma egenskaper så du kan använda uppgifterna till andra märken med :-)

Rätt glas på rätt bågar!
Det absolut bästa är om du har åtminstone 2 linser, en mörk för de fina dagarna (spegel, brons, grå etc) och en kontrasthöjande för de dåliga dagarna (gul, rosa, orange).

Rätt glas på rätt bågar!
jag kör alltid på gul för det funkar skitbra vid dålig sikt och vid soligt duger det (brukar mest njuta av solen själv)

Tillbaka
Topp