Rätt monterad tech bindning

Johna

Medlem
Har bytt skidor o bindning till en ATK
Är osäker på om pinnarna sitter korrekt mot pjäxan? Tycker det ser ut som de sitter för långt ifrån så att säga. Vad säger forumet, ser det OK ut?

Bilagor

• IMG_5464.webp
    IMG_5464.webp
    203.1 KB · Besök: 142
  • IMG_5465.webp
    IMG_5465.webp
    257.7 KB · Besök: 137
  • IMG_5462.webp
    IMG_5462.webp
    260.8 KB · Besök: 131
Jag tycker inte att det ser helt fel ut, men för att vara säker på att det blir rätt bör du använda den plastbit som följer med bindningen. Den hjälper dig att mäta det exakta avståndet mellan pjäxan och bakbindningen.

Jag tycker inte att det ser helt fel ut, men för att vara säker på att det blir rätt bör du använda den plastbit som följer med bindningen. Den hjälper dig att mäta det exakta avståndet mellan pjäxan och bakbindningen.
Tack.
Inte jag som monterat dem, gjort i butiken där jag handlade så plastbiten blev kvar där. Kanske tillsammans med garanti och annan information.
Men nu vet jag inför framtiden. :)

Här är Googel din bästa kompis för att se vad som gäller just din bindning.
Det finns allt imellan 0mm-långt.
Om det är Dynafit brukar det vara 5mm.
Jag sa brukar 😉
Jag monterar alla mina bindningar själv, då kan jag inte skylla på nån annan när benet går rakt av 😅
Seriöst, kolla så du inte råkar ut för någon skada på grund av felinställda grejor.

Här är Googel din bästa kompis för att se vad som gäller just din bindning.
Det finns allt imellan 0mm-långt.
Om det är Dynafit brukar det vara 5mm.
Jag sa brukar 😉
Jag monterar alla mina bindningar själv, då kan jag inte skylla på nån annan när benet går rakt av 😅
Seriöst, kolla så du inte råkar ut för någon skada på grund av felinställda grejor.
Ja det blir nog en vända till med detta.

Jag var ganska noga när jag monterade mina ATK freeride bidningar och det där ser ut att vara lite för långt ut relativt hur jag monterade mina efter ATKs anvisningar. Hör av dig till deras support om du är osäker så hjälper de dig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp