Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rätt skidor salomon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 482754" data-attributes="member: 13863"><p>hanilton199 ...</p><p></p><p>Du vill köpa Salomon racingskidor från en Svensk nätbutik? Har jag uppfattat dig rätt?</p><p></p><p>Som antyds i ovanstående inlägg är det inte en alldeles enkel ekvation att lösa. Med racingskidor menas normalt tävlingsskidor. I Sverige är det ett mycket begränsad volym tävlingsskidor som säljs varje år och det finns få butiker som har dem i lager. </p><p></p><p>Tävlingsskidor är precionsinstrument med en enda uppgift, att ta dig så snabbt som möjligt från START till MÅL. De fungerar generellt bäst i en stenhård isig pist och kräver en åkare med god fysik och teknik. När det gäller störtloppsskidor är det tveksamt om det ens är idé att köra dem såvida inte backen är avspärrad.</p><p></p><p>Men som sagt var, du verkar veta vad du ska ha, Salomon Racestock. Jag hoppas att du vet hur man ska använda dem.</p><p></p><p>I stort sett alla (kanske alla, vad vet jag) tävlingsåkare är klubbanslutna och köper sina skidor (såvida de inte är sponsrade) via någon butik som klubben har avtal med. Vill du verkligen ha ett par nya tävlingsskidor är därför mitt råd att du går med i en Alpin skidklubb och köper via de kontakter klubben har. Vad jag vet finns ingen Svensk nätbutik som säljer tävlingsskidor (men jag kan ha fel).</p><p></p><p>Ett bra alternativ om du kan tänka dig ett par begagnade skidor är att titta på Freerides Köp och Sälj. Här brukar det alltid finnas en del beg. och ibland nya tävlingsskidor för försäljning.</p><p></p><p>That´s all kids!</p><p>MM</p><p></p><p>PS! Ärligt talat tror jag inte du behöver några tävlingsskidor ... men det skulle vara intressant att höra varför du tror att du behöver ett par och speciellt varför det just ska vara ett par Salomon. Salomons status på tävlingssidan är ju just nu ganska tveksam! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 482754, member: 13863"] hanilton199 ... Du vill köpa Salomon racingskidor från en Svensk nätbutik? Har jag uppfattat dig rätt? Som antyds i ovanstående inlägg är det inte en alldeles enkel ekvation att lösa. Med racingskidor menas normalt tävlingsskidor. I Sverige är det ett mycket begränsad volym tävlingsskidor som säljs varje år och det finns få butiker som har dem i lager. Tävlingsskidor är precionsinstrument med en enda uppgift, att ta dig så snabbt som möjligt från START till MÅL. De fungerar generellt bäst i en stenhård isig pist och kräver en åkare med god fysik och teknik. När det gäller störtloppsskidor är det tveksamt om det ens är idé att köra dem såvida inte backen är avspärrad. Men som sagt var, du verkar veta vad du ska ha, Salomon Racestock. Jag hoppas att du vet hur man ska använda dem. I stort sett alla (kanske alla, vad vet jag) tävlingsåkare är klubbanslutna och köper sina skidor (såvida de inte är sponsrade) via någon butik som klubben har avtal med. Vill du verkligen ha ett par nya tävlingsskidor är därför mitt råd att du går med i en Alpin skidklubb och köper via de kontakter klubben har. Vad jag vet finns ingen Svensk nätbutik som säljer tävlingsskidor (men jag kan ha fel). Ett bra alternativ om du kan tänka dig ett par begagnade skidor är att titta på Freerides Köp och Sälj. Här brukar det alltid finnas en del beg. och ibland nya tävlingsskidor för försäljning. That´s all kids! MM PS! Ärligt talat tror jag inte du behöver några tävlingsskidor ... men det skulle vara intressant att höra varför du tror att du behöver ett par och speciellt varför det just ska vara ett par Salomon. Salomons status på tävlingssidan är ju just nu ganska tveksam! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rätt skidor salomon?
Tillbaka
Topp