Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
RaxSki from Austria, the most controversial ski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 865460" data-attributes="member: 12483"><p>Nojlas: Troll? Nej, jag tror ju också att den här snubben menar allvar. Han har bara hamnat i fel spår och tar sig inte ur det. Jag anser att det börjar likna svårartad fixering (800 inlägg på TGR?) Hemsidan har ett Community ...utan några egentliga medlemmar! Pekar kanske lite på det "internationella" intresset för produkten...</p><p></p><p>På 70-och 80-talet sysslade jag mycket intensivt med Windsurfing samtidigt som sporten exploderade i Europa och speciellt Tyskland. Självutnämnda genier med ingenjörsexamen introducerade då "lysande konstruktioner" på löpande band, idéer som gick i graven lika raskt som dom kommit upp. Känner igen stilen på den här killen lite. </p><p></p><p>Det enda jag kan tänka mig att dom här laggen duger till är typ "Firngleiter", d v s korta lagg att förflytta sig med på typ vårsnö vid t ex glaciärvandring på sommarhalvåret (rätta mig eller kommentera gärna!). </p><p></p><p>Att verkligen åka skidor med dom, offpist eller pist, är det bara att glömma! Det ser onaturligt och ryckigt ut, det ser ut att gå sakta och till sist, men absolut inte minst, <strong>det ser ju för f-n inte ut att vara ett dugg kul!</strong>. Det är ju för tusan, farten, flytet, stabiliteten, dynamiken, accelerationen, som vi strävar efter! Konstant handbroms, nej tack!</p><p></p><p>Men som sagt, dom urbana europeerna är många och med aggresiv marknadsföring kan man säkert lura några hundra tusen att köpa ett par Rax...</p><p>Garagevärmare...</p><p></p><p>/Ace DG</p><p>Tänker koppla av med lite SG tidigt i morrn bitti faktiskt... 210 cm, 80+ km/h... mmmmm!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 865460, member: 12483"] Nojlas: Troll? Nej, jag tror ju också att den här snubben menar allvar. Han har bara hamnat i fel spår och tar sig inte ur det. Jag anser att det börjar likna svårartad fixering (800 inlägg på TGR?) Hemsidan har ett Community ...utan några egentliga medlemmar! Pekar kanske lite på det "internationella" intresset för produkten... På 70-och 80-talet sysslade jag mycket intensivt med Windsurfing samtidigt som sporten exploderade i Europa och speciellt Tyskland. Självutnämnda genier med ingenjörsexamen introducerade då "lysande konstruktioner" på löpande band, idéer som gick i graven lika raskt som dom kommit upp. Känner igen stilen på den här killen lite. Det enda jag kan tänka mig att dom här laggen duger till är typ "Firngleiter", d v s korta lagg att förflytta sig med på typ vårsnö vid t ex glaciärvandring på sommarhalvåret (rätta mig eller kommentera gärna!). Att verkligen åka skidor med dom, offpist eller pist, är det bara att glömma! Det ser onaturligt och ryckigt ut, det ser ut att gå sakta och till sist, men absolut inte minst, [b]det ser ju för f-n inte ut att vara ett dugg kul![/b]. Det är ju för tusan, farten, flytet, stabiliteten, dynamiken, accelerationen, som vi strävar efter! Konstant handbroms, nej tack! Men som sagt, dom urbana europeerna är många och med aggresiv marknadsföring kan man säkert lura några hundra tusen att köpa ett par Rax... Garagevärmare... /Ace DG Tänker koppla av med lite SG tidigt i morrn bitti faktiskt... 210 cm, 80+ km/h... mmmmm! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
RaxSki from Austria, the most controversial ski
Tillbaka
Topp