Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
RaxSki from Austria, the most controversial ski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 945662" data-attributes="member: 12483"><p>Upprörande på min ära! </p><p></p><p>Totalt inadekvat utrustning för denna ytterst exponerade och, ja faktiskt, rent FARLIGA åkning! Minsta regnskur ger ju som bekant totalt oförutsägbara åkförhållanden, det vet ju alla som försökt slira sig hem från puben en kolsvart stormig höstnatt när lönnlöven står som dasslock i backen! Såg någon grabben gräva en lövprofil kanske innan han glatt äntrade branten? Nä ni, inte jag i a f! Hade han rygga med lunga, ballonger, tranciever, lasersond, kexchoklad och liten hydraulisk grävare med sig ? Ja inte såg då jag nån! Oansvarigt, säger jag! När ska folk lära sig? </p><p></p><p>Höstens förödande lövlaviner i Raxalperna har ju som bekant gett eko i hela glidarvärlden, visserligen har snubben med sig lövlavinhund, ett i o f s lovvärt initiativ, men vad har han för nytta av den när han hela tiden försöker köra över den! Där närmar vi oss dessutom raskt DJURPLÅGERI! Upprörande!</p><p> </p><p>Men att ha en reservåkare i bakluckan att skicka ut när vädret och föret är piss, eller som i det här fallet i livsfarliga förhållanden, ja där har vi ju något! Faktiskt väl värt att fundera på! Ja menar galna åkare går det ju 13 på dussinet å billiga är dom ju... Ett par halvkassa helrockade lagg och 3 afterskibärs om dan ÄR ju inte dyrt, va! Sen ÄR det ju skönt att slippa åka ibland ...faktiskt!</p><p> </p><p>Jorå som sagt var...</p><p>Eder förbundne,</p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 945662, member: 12483"] Upprörande på min ära! Totalt inadekvat utrustning för denna ytterst exponerade och, ja faktiskt, rent FARLIGA åkning! Minsta regnskur ger ju som bekant totalt oförutsägbara åkförhållanden, det vet ju alla som försökt slira sig hem från puben en kolsvart stormig höstnatt när lönnlöven står som dasslock i backen! Såg någon grabben gräva en lövprofil kanske innan han glatt äntrade branten? Nä ni, inte jag i a f! Hade han rygga med lunga, ballonger, tranciever, lasersond, kexchoklad och liten hydraulisk grävare med sig ? Ja inte såg då jag nån! Oansvarigt, säger jag! När ska folk lära sig? Höstens förödande lövlaviner i Raxalperna har ju som bekant gett eko i hela glidarvärlden, visserligen har snubben med sig lövlavinhund, ett i o f s lovvärt initiativ, men vad har han för nytta av den när han hela tiden försöker köra över den! Där närmar vi oss dessutom raskt DJURPLÅGERI! Upprörande! Men att ha en reservåkare i bakluckan att skicka ut när vädret och föret är piss, eller som i det här fallet i livsfarliga förhållanden, ja där har vi ju något! Faktiskt väl värt att fundera på! Ja menar galna åkare går det ju 13 på dussinet å billiga är dom ju... Ett par halvkassa helrockade lagg och 3 afterskibärs om dan ÄR ju inte dyrt, va! Sen ÄR det ju skönt att slippa åka ibland ...faktiskt! Jorå som sagt var... Eder förbundne, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
RaxSki from Austria, the most controversial ski
Tillbaka
Topp