Red Bull kan ge stroke

Twinaren

Medlem
Red Bull kan ge stroke
Red Bull kan ge hjärtattack eller stroke, enligt ett forskarlag från Australien.
En burk är nog för att ge oroande förändringar i blodet.
- Red Bull kan döda människor med stress och högt blodtryck, säger läkaren Scott Willoughby enligt Daily Mail.

Scott Willoughbys intresse väcktes efter att flera unga människor har dött efter att ha druckit stora mängder av den populära energidrycken.
Han är läkare och hjärtforskare vid Royal Adelaide Hospital i Australien.
I dag presenterades Scotts forskarlags senaste experiment.
Trettio unga vuxnas blod undersöktes en timme innan och en timme efter de druckit en 25 centiliters burk sockerfri Red Bull.

Forskarna upptäckte obehagliga följder:
– Deras blod blev klibbigt. Ett onormalt tillstånd som uppstår hos patienter med hjärtsjukdomar, säger Scott Willoughby.
Eftersom normala personer får blod som hjärtsjuka efter bara en burk varnar forskarna från Adelaide nu för drycken.
Den som är stressad och har högt blodtryck kan dö av drycken, enligt forskarna.
– Den som har anlag för hjärtsjukdomar borde tänka sig för innan de dricker Red Bull, säger Scott Willoughby.

Förra året såldes tre och en halv miljard burkar av den populära drycken i 143 länder.
Enligt Linda Rychter som är taleskvinna för Red Bull ska företaget gå igenom den australiska undersökningen.
Hon förnekar dock att det är farligt att dricka energidrycken:
– Studien visar inga effekter som skiljer sig från att dricka en kopp kaffe. Det här resultatet kunde man förvänta sig och det låter fysiologiskt normalt.

Men dom säger inget om PowerKing ;) haha

Red Bull kan ge stroke
Hur gör man då med Red Bull/Vodka drickandet???

Ska man bara beställa vodkan och skita i Red Bull? Jag menar, man vill ju inte dricka något som är skadligt!

Jeffa

Red Bull kan ge stroke
hur är det då om man inte är stressad och har lågt blodtryck?

är det då ofarligt eller bara mindre farligt än när man har högt blodtryck och är stressad?

Red Bull kan ge stroke
om man ska lyssna på forskarna skulle världen redan ha gått under 231234 gånger och ingen skulle kunna äta något. man kan ju dö av allt.

Red Bull kan ge stroke
Jag är väldigt skeptiskt mot detta. Det finns inget ämne i red bull som gör att blodet blir trögflytande. Denna reaktion finns inte i red bull.

Red Bull kan ge stroke
tycker forskarna babblar på om mycket tjafs hit & dit, finns mycket i livet som är farligt! man lever bara en gång, så orka lyssna på allt dom säger!
menar dock inte att RedBull är ofarligt elr något, för det har jag ingen aning, ja är ju inte nån forskare själv!

Hahah jeffas kommentar var hyfsat skön iaf;D

Senast ändrad:
Red Bull kan ge stroke
Det är inte första gången som Redbull klassats som farligt, har även varit massor av diskussioner om Redbull/vodka på krogar att detta är skadligt eftersom att alkoholen snabbare går ut i kroppen med Redbull.

Red Bull kan ge stroke
Hej!
nu kommer min talan om detta! :D

Vad innehåller en redbull? Jo för det första taurin och koffein som många söker efter för att få den uppiggande förmågan och ökar prestationsförmågan som redbull är känt för.
villka olika saker finns det i redbull då?

GLUKORONOLAKTON:En burk Red Bull innehåller 600mg glukoronolakton Glukoronolakton är ett ämne som finns naturligt i kropen närmare bestämt i levern. Glukoronolakton påskyndar nedbrytningen av slaggprodukter i kroppen, Ämnet finns naturligt i vanliga livsmedel såsom spannmålsprodukter och i rött vin.

TAURIN: Taurin är ett ämne som förekommer naturligt i kroppen, bland annat i våra muskler det är en esentiel (stavning) aminosyra vilket innebär att det i vissa situationer kan uppstå en brist av taurin, tex vid tillfällen av hög stress eller fysisk utmattning en burk RedBull innehåller 1000 mg taurin. En person som väger 70 kg har ca. 70 g taurin i kroppen eller 70 ggr så mycket som mängden taurin i en burk Red Bull Taurin finns naturligt i många av våra dagliga livsmedel, exempelvis fisk, kött och skaldjur. Visste du tex. att taurin även finns i bröstmjölk och tilsätts i barnvälling?

KOFFEIN:Koffein är känt för sin uppiggande effekt och sin förmåga att förbättra koncentrations- och reaktionsförmågan. Koffein stimulerar även fettförbränningen i samband långvarig fysisk ansträngning genom att hjälpa kroppen att frigöra resurser i fettdepåerna. Koffein finns som du säkert vet i tex kaffe, te och coca cola. En burk Red Bull innehåller 80 mg koffein vilket motsvarar en vanlig kopp bryggkaffe eller ca 60 cl coca cola.

B-VITAMINER:B-vitaminer spelar en viktig roll i kroppens ämnesomsättning vid tex uppbyggnad och nedbrytning av kolhydrater, fett och proteiner. B-vitaminer bidrar även till vår mentala och fysiska prestationsförmåga.

Och enligt min erfarenhet och kunnighet inom redbull, så finns det inte några farliga ämnen i redbull som kan orsaka död eller stroke. Men det finns ett MEN i det hela också! man ska dricka och äta allt i MÅTTLIGA MÄNGDER! annars kan det bli farligt för kroppen.

tittti540 sa:
om man ska lyssna på forskarna skulle världen redan ha gått under 231234 gånger och ingen skulle kunna äta något. man kan ju dö av allt.
BRA sagt där titti:D

Red Bull kan ge stroke
dom flästa som har dött är unga och blandade det med öl eller alkohol! redbullen liksom gör dig snabb och alert och ölen gör dig långsamm typ något sånt.. ingen bra blandning..

Red Bull kan ge stroke
Har även hört att forskarna har sagt att det är ngn slags global uppvärming på G och att glaciärer smälter. Well sydpolen verkar bli större och det va fett mkt puder i kanada förra året.

Som titti sa
"om man ska lyssna på forskarna skulle världen redan ha gått under 231234 gånger och ingen skulle kunna äta något. man kan ju dö av allt.
punkt slut"

...suck

Red Bull kan ge stroke
Red bull, allt är perfekt om man bara dricker det i måttliga mängder. Själv är jag ganska strikt med max en RB per dag. Btw Socker fria redbull är för mesar ;)

Man kan säga så mycket om red bull , både posetiva saker och negativa. Men drick max en per dag och var glad

Red Bull kan ge stroke
J-rockner sa:
Red bull, allt är perfekt om man bara dricker det i måttliga mängder. Själv är jag ganska strikt med max en RB per dag. Btw Socker fria redbull är för mesar ;)

Man kan säga så mycket om red bull , både posetiva saker och negativa. Men drick max en per dag och var glad
dyrt som fan. powerking och euro shopper energydrink funkar gött:)

Red Bull kan ge stroke
Setermaan sa:
JBownz sa:
dom flästa som har dött är unga och blandade det med öl eller alkohol! redbullen liksom gör dig snabb och alert och ölen gör dig långsamm typ något sånt.. ingen bra blandning..
Jag känner ingen som blandar Redbull med ÖL höhö.
haha inte jag heller och tror inte att det kommer bli speciellt gott heller :) men två goda saker kan ju inte bli äckligt ihop ?eller :) haha nej men Redbull och sprit som kan vara farligt..

Red Bull kan ge stroke
dricker ca 10 red bull per helg, kommer jag att dö?! :(

borde ju inte vara några problem om man blandar ut det med sprit?

Red Bull kan ge stroke
redan?? det här har man konstaterat när red bull kom ut men man har inte lyckats bevisa det fören nu...

tur att jag ändå inte får dricka det PGA mitt hjärtfel XD

Red Bull kan ge stroke
Hur var det
man fick cancer av chips oxå va?
Och man får i sig gifter av att äta fisk från östersjön!
Och dem där fågel produkterna som dem jävlarna säljer i butiken, tänk om man får den där influensan, det skulle ju inte vara så roligt.
Man kanske motförmadan döör

Så jag äter bara egen odlade grönsaker, men i förra veckan tog komunen prover av marken i närområdet och det visade sig vara fult av isotopen uran 338.
Så jag kolar väll vippen snart!
R.I.P mig själv

Red Bull kan ge stroke
har ochså hört att det är farlig men sen så tar dom ju i tjur urin så då är det inte farligt längre..

Red Bull kan ge stroke
Redbull (inkl istortsett alla andra engergidrycker) är farliga om man utsätter sig för en aktivitet som gör att hjärtslagen ökar. Man ska dricka redbull före man tränar och inte under tiden/efter för då kan hjärtat komma i obalans och då kan man dö direkt.

Red Bull kan ge stroke
J-rockner sa:

en om dagen? det händer väldigt sällan för mig haha, men jag dricker aldrig mer än max intaget som står på burken =)

Peace.

Red Bull kan ge stroke
Men enligt den rapporten måste de då bli bättre utav att man blandar red bull med vodka. För som säkert en del av er märkt så gör alkohol att blodet inte koagulerar som det ska. sår kan blöda förbannat bra vid intag av alkohol. så nu till mitt drinktips.

Redbull-jäger. blodstabiliserande & bra för magen.

Tillbaka
Topp