RED Trace

Gorgeous_George

Ny medlem
RED Trace
Tjena!

Funderar på att köpa ny hjälm och har nu sett denna RED Trace. Men tycker ni att det är bättre att man lägger ut några hundralappar extra på en annan modell? Eller är denna helt okej?
Läste att den saknade någon "nackvaddering" eller liknande, kanske bättre att betala mer för mer skydd så att säga?

RED Trace
Jag tycker att min fungerar mycket bra:) Den saknar ingen nackvaddering tycker jag vad är det som inte ska finns i den ? Så om du vill ha en bra fin rätt billig hjälm så trace mycket bra.

RED Trace
Nej jag läste i en annan tråd att denna, till skillnad från Shaun White modellen, saknade någon typ av nackvaddering. Inte vet jag vad det innebär, men det kanske är en liten kudde som sticker ner på baksidan av hjälmen mot nacken?

RED Trace
okeej jo så kan det ju vara men det finns ju foder på insidan så man får ju inte ont i huvvet av att ha den på sej .:P

RED Trace
Hej, gå i på redprotection.com och se om du kan se någon skillnad på hjälmarna (nackgrejjen som folk snackar om), jag har inte kollat själv. Men innan du handlar en hjälm behöver du testa om den passar dej (i formen), hjälmar har olika passform och det tar ett tag innan man hittar någon som passar klockrent.

Ride on,

RED Trace
handla red trace..!! den köpte jag till denhär säsongen och de e den fetaste hjälm jag provat... den väger ingenting och du märker inte att du har den på..!

RED Trace
ajg kör red trace den kostar runt 700kr och den finns i mycket roligare färger och så kan man ha olika färger på banden den är ltie roligare än shaun whites modell , men lägg till 400 så får du red hifi den ltie finare modellen :P men hel nöjd med min:P

Tillbaka
Topp