Redigerad rubrik. Nu VR50 mot VR28. Köpråd

larm

Ny medlem
Var tidigare idag ute i backen och ramlade vilket ledde till att det vällde in ett halvt ton snö i gogglarna. Gick sedan in i cafeterian och då smälte snön och det blev vatten på linsen som jag lite snabbt torkade bort med tröjärmen. Blev då ett märke som ser ungefär ut som imma och det går inte bort. Hade jag sönder linsen när jag putsade eller är det enkelt åtgärdat??

Gjorde samma sak en gång tidigare och då blev det inget märke, dock var tyget på den tröjan "finare" så det kan finnas en förklaring där.

Om de nu är förstörda, varr hittar jag då nya linser till ett par a-frame? Är ju extremt urplockat i butikerna.

Senast ändrad:
anti-imm skyddet är applicerat på insidan. Så fort det blir blött så blir skyddet mjukt. Du kan gissa vad du gjorde när du försökte torka upp vattnet. Du tog bort skyddet och smetade ut ett ojämnt lager över linsen.

Insidan kan man gnugga när det är torrt men inte för hårt. Utsidan ska man gnugga OM man måste med en lätt fuktad trasa.

Senast ändrad:
du kan ju dra av allt skydd på insidan. Spelar nästan ingen roll. Jag har en clearlins utan någon form av skydd och enda gången den immar upp är när jag sätter gogglarna på pannan när det är kallt.

Senast ändrad:
Bjo-rnR sa:
du kan ju dra av allt skydd på insidan. Spelar nästan ingen roll. Jag har en clearlins utan någon form av skydd och enda gången den immar upp är när jag sätter gogglarna på pannan när det är kallt.
Ska jag riva bort inner-glaset?
Lär ju iofs inte bli sämre

Tillbaka
Topp