Redigerings programm? För film

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 75565
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 75565

Guest
Jag vill ha ett bra redigerings programm nån som vet något bra ?

Har bara testat Pinnacle Studio och tykcer det va jävligt enkelt och duger om man inte ska göra nått über-mega-seriöst. Räcker gott och väl att börja med.

Hur mycket pengar har du? Om du inte ar sa rik sa ar windows movie maker ett bra alternativ.

kanske onödigt att upprepa, men jag måste själv också säja att vegas rockar hårt

Movie maker klarar typ inga format, kunde inte lägga in nån av alla filmer jag haft med digitalkamera eller mobilkamera. Inte så mkt att häna i den finska julgranen där inte

Adobe Premiere Pro funkar kalas både om man ska göra avancerade grejer och basic grejer...nya versionen på Premiere Pro erbjuder en hel del nya finesser och mer finslip på befintliga...

men smakar det så kostar det...Adobe Premiere går ju lös på en liten slant såvida man inte e en sådan som tankar hem det...

men ett "gratis" program e ju windows movie maker och funkar kalas bra om man ska göra enklare klippning utan massa hyss å fnyss...

för dvd menyer å så så finns d lite olika program men dom jag rekomenderar som jag personligen har erfarenhet av är ju neros simpla "add & burn" grej där du gör en enkel meny å bränner av...

annars är adobe encore bra...man kan göra precist allt och en bra grej är att encore sammarbetar med många program som flash program och alla adobes program

MVH// matte (editing girlriders-sweden movie invisible contrast)

pinnacel studio 10 eller 11
bra
finns rätt okej med efekter
billigt
finns på svenska
det är lätt att förstå
jag rekomenderar det starkt om du är nybörjare inom redigering

radera, när jag har klippet i programet vill man ju bara kunna trycka på delete sen ska det försvinna men det gör det inte

aa det verkar som det är riktigt fuckat :D men det är ju skumt att det är bara det som är felet på programmet, allt annat funkar. Fatta vad plats det tar p datorn :D

jag kan inte ladda ner vegas 6,0 hur gör man.
moste man ha något speciellt programm för att kunna ladda ner det?

Snödjup

Tillbaka
Topp