Redigeringsprogram?

M1n7

Ny medlem
Redigeringsprogram?
Hejsan!

Jag abra undrar lite vad det finns för bra movie editors å så... Är inte så insatt i detta med att göra film men hade tänkt göra en för nästa år...

Så vet ni nått bra men ändå simpelt program?

/Marcus

Redigeringsprogram?
Tycker Finalcut Pro till Mac är rikitgt grymt, det är ju ett proffs program så det är inte det enklaste att klippa i men kan man det så har man fria händer att göra vad man vill med filmen, kraftfullt helt enkelt

Redigeringsprogram?
du har ju Final Cut Express för avancerade privatpersoner.
vad jag vet är det inte så mycket som skiljer pro och expressversionen. bara några funktionen som underlättar för proficionelt bruk

Redigeringsprogram?
jag kör med vegas, men kommer troligen börja med premiere pro nu när jag måste köra med de i skolan

Redigeringsprogram?
Martiiin sa:
Dave_Spruce sa:
ANordvall sa:
ja men vars fan får man tag på Premiere Pro eller Vegas? GRATIS !!!!!!!
Jo du förstar de som programmerat dessa program jobbar gratis sa du kan hämta din gratis kopia pa PC City eller Elgiganten... -slap-
så du menar att man får det gratis om man frågar?

Har typ sett att det kostar 4000:-
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahagahahhahha

Redigeringsprogram?
Vegas är kalas om man inte är så hemma, lär dig grunderna i moviemaker! Sen kan du göra allt du behöver i vegas! Premiere pro, Final cut och Avid är proffsprogram få redigerare egentligen behöver. Jag arbetar med all programen på olika sett, men använder alltid vegas när jag ska göra snabba saker utan krångel....

Redigeringsprogram?
´Men Vegas stödjer väl bara QuickTime? Alltså bara kameror som stödjer quick time eller ngt ... har bara hört . Eller funkar Vegas till alla kameror????

Redigeringsprogram?
qt är ett dataformat, ingen kamerastandard. Vegas stödjer fler format än nått av dom andra programen. Det är det som är så soft med vegas bla.
Vad du har för kamera har inget med vilket redigeringsprogram du ska ha att göra. Om du inte filmer HDV får då måste ditt program stödja det men det gör alla senare versioner

Redigeringsprogram?
Martiiin sa:
vet nån vars man kan få cd-keys/serials från? till vegas 6.0
cd-key är åxå piratkopior och får inte diskuteras i detta forum. ladda gärna ner test-versioner från t.ex. www.download.com men cd-keys/serials blir det inte tal om här på freeride.se

Redigeringsprogram?
Håller med Einar lindgren. Vegas är nog det smidigaste som hobby redigerare. går snabbt att lära sig och håller hög standard, tycker jag. Men som sagt, inget är gratis.

Redigeringsprogram?
Jag fick med Pinnacle Studio 9.3 SE när jag köpte en dator (snarare sagt pappa köpte) men jag har inte idas instalera och registrera och så. Någon som vet om det är bra om det är värt att installera?

Redigeringsprogram?
Nej Pinnacle är inte bra! Det tar bara stor plats på datorn och det har inte mycket till effekter att jobba me.. Jag tog precis bort det från datorn och ska köpa mig en Mac dator istället=)..

Redigeringsprogram?
Jally sa:
Gurra_C sa:
de är fan bra ändå men vissa grejjer fattas tycker jag, man kan inte göra nån superfilm men de äger ju movie maker med marginal
menar du movie maker som följer med windows?
Ulead Videostudio 10 e det någon som testat det är det bra?
de redigeringsprogrammen ni nämner typ vegas har det mycket effekter som man kan lägga in inte bara sånna övergångar???

Redigeringsprogram?
Okeej, om du vill ha ett bra program eller iallafall pröva så kan du få en 30dagars trail på sony vegas hemsida.
Adobe Premiere, har ju flera olika versioner och kan kosta många tusenlappar om du vill ha det.
Pinnacle Studio har ju film program för 800kr uppåt, fast dom är inte så bra i det här sammanhanget tror jag
Du får antigen köpa ett lr få tag i det på annat sätt, you know what i me#n.....

Själv anvääder jag Adobe Premiere eller Vegas, tycker Adobe är lite mer serriöst än Vegas
fast Vegas är ganska "lättlärt" Adobe är ganska svårt, iallafall dom flesta versionerna....

KEEP IT REAL !

Redigeringsprogram?
SammeTheMan sa:
Jag fick med Pinnacle Studio 9.3 SE när jag köpte en dator (snarare sagt pappa köpte) men jag har inte idas instalera och registrera och så. Någon som vet om det är bra om det är värt att installera?
Neeej, inte värt det tycker jag.
Om du ska jobba med skid filmer lr liknande är det nog sämre än Movie Maker !!

Redigeringsprogram?
Einar_Lindgren sa:
Vegas är kalas om man inte är så hemma, lär dig grunderna i moviemaker! Sen kan du göra allt du behöver i vegas! Premiere pro, Final cut och Avid är proffsprogram få redigerare egentligen behöver. Jag arbetar med all programen på olika sett, men använder alltid vegas när jag ska göra snabba saker utan krångel....
Du verkar ha bra koll på sånt här, med Avid är väll väldigt dyrt om jag inte har fel ?
jag är lite intreserad av olika priser till program ;)

Redigeringsprogram?
VictorNyman sa:
Einar_Lindgren sa:
Du verkar ha bra koll på sånt här, med Avid är väll väldigt dyrt om jag inte har fel ?
jag är lite intreserad av olika priser till program ;)
Alla redigeringsprogram är ganska dyra, har för mig att premiere inte är så dyrt möjligtvis, Vegas har jag ingen aning om. Tror Avid hd kostar typ 15 000. Men gratisversionen som finns på deras sida räcker ganska långt

Tillbaka
Topp