Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Regler med snökedjor/vinterdäck i Frankrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1291949" data-attributes="member: 44672"><p>Jag tror att jag har skrivit det tidigare på forumet.</p><p>Körde förra året Göteborg-Hemsedal-Sogndal-Myrkdalen-Voss-Göteborg på sportlovet v7 det var som vanligt alla väglag en sträcka på 3000km jag kör på premium dubbfria med en V60 Volvo. Det var kanske under 5 mil av den turen som det hade varit en klar fördel med dubbdäck. Det var riktig isgata med blöt is på asfalt av underkylt regn och fullständigt polerad vinterväg vid en annan fjällpassage. </p><p>Vid kanske totalt 50 mil så skulle dubb och dubbritt funka lika bra.</p><p>Är det då motiverat att ens överhuvudtaget tänka på att köra med dubb då 250 mil är bättre och säkrare för alla? Och där det är halt göra som folk säger, sänka farten.</p><p>Samma har varit på andra resor upp över landet. Där är det oftast stabilare väglag än i Norge och än mindre behov av dubbdäck</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1291949, member: 44672"] Jag tror att jag har skrivit det tidigare på forumet. Körde förra året Göteborg-Hemsedal-Sogndal-Myrkdalen-Voss-Göteborg på sportlovet v7 det var som vanligt alla väglag en sträcka på 3000km jag kör på premium dubbfria med en V60 Volvo. Det var kanske under 5 mil av den turen som det hade varit en klar fördel med dubbdäck. Det var riktig isgata med blöt is på asfalt av underkylt regn och fullständigt polerad vinterväg vid en annan fjällpassage. Vid kanske totalt 50 mil så skulle dubb och dubbritt funka lika bra. Är det då motiverat att ens överhuvudtaget tänka på att köra med dubb då 250 mil är bättre och säkrare för alla? Och där det är halt göra som folk säger, sänka farten. Samma har varit på andra resor upp över landet. Där är det oftast stabilare väglag än i Norge och än mindre behov av dubbdäck [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Regler med snökedjor/vinterdäck i Frankrike
Tillbaka
Topp