reklamera

freeride_nu

Aktiv medlem
reklamera
jag köpte ett par beg dynastar förra säsongen i cham. har inget kvitto eller nåt. nu har dom fått en konstig böj..dom är typ knäckta...tror ni att man kan reklamera dom i sverige?

reklamera
Jag reklamerade mina Italienköpta Ross-bindningar förra säsongen. Inga problem, då bindningsmodellen var ny för säsongen.
Men om du har köpt ett par begagnade lagg som inte självklart är yngre än 1 år gamla (normal garantitid), så blir det nog svårt. Ett originalkvitto är ju det alltid det bästa, men det får man ju nästan aldrig när man köper begagnat.
Kolla däremot om du har en hemförsäkring eller reseförsäkring eller annan allriskförsäkring som kan täcka hela, eller delar av skadan.
Lycka till!
/A

reklamera
ta kontakt med ngn schysst skidförsäljare och så fixar han det så att du får ett par likvärdiga skidor för självrisken. se till att ni värderar i överkant så kan du få ett par riktigt sköna lagg för en billig tusing.

reklamera

Jag tror att det kan bli svårt för dig att reklamera dom. Själv upptäckte jag en onormal spricka i mina en vecka gamla lagg och gick för att reklamera, men det var tvärstopp och dom menade att det inte var någonfara att den skulle gå sönder mer, vilket givetvis resulterade i att skidan gick av nästa gång jag var ute i backen och jag fick ändå inte ut någonting. Dom hävdade att det var mitt fel och att jag inte kunde bevisa att det var något fel i limmningen på skidan....men men....butiksförsäljare, vad vet dom om skidor?

OLA

reklamera
Säger mig att varje agentur har olika gränser för vad som går att reklamera och inte. Rossignol godkänner mig veterligen inga reklamationer.
Ring agenturen direkt, de flesta affärer vill bara kränga grejer o säger att det inte går att reklamera för att slippa jobb.

Tillbaka
Topp