Scott lägger ner sin tillverkning av pjäxor.

Lenz

Aktiv medlem
Scott har nu gått ut med att dom inte längre kommer tillverka pjäxor. Scott köpte upp Garmont 2012 och har inte fått tillräcklig lönsamhet. Cosmos och telemarkpjäxan voodoo NTN är 2 modeller som många kommer att sakna tror jag. Personligen har jag 3 par voodoo så jag lär klara mig så länge min kropp orkar åka telis. Tyvärr så passar inget annat märke min fot!. Telemark dör nu ännu snabbare då det inte finns alternativ till dom som inte passar i crispi eller scarpa.Utveckligen går framåt på bindningar men finns det inga pjäxor så kommer det så småningom drabba även dom tillverkarna. Till er som åker på scott voodoo eller garmont passa på och köp på er medans det finns.

Senast ändrad:
Det var tråkiga nyheter! Nu passa crispi ntn mig (är ju annorlunda mot deras gamla 75mm). Men tråkigt för sporten, för som sakt behövs ju för de som inte gilla scrapa eller crispi.

Det var tråkiga nyheter! Nu passa crispi ntn mig (är ju annorlunda mot deras gamla 75mm). Men tråkigt för sporten, för som sakt behövs ju för de som inte gilla scrapa eller crispi.
Tyvärr så kommer nog sporten dö ut på sikt. Tröttnar scarpa så blir det spiken i kistan.

Personligen så tror jag crispi snart lägger ner med. Dom har inte kommit med något på länge. Procentuellt så är nog deras försäljning en bråkdel av scarpa och där med knappast någon vidare lönsamhet. Kvar blir då scarpa med 2 modeller som passar 50-60% av alla som vill åka.

Tillbaka
Topp