Sweex
Medlem
Rekommendationer inför brädköp
Hej!
Vecka 3 åker jag på min fjärde skidsemester och känner att det är dags att köpa eget. Jag har hyrt innan men vill ha eget nu. Då har brädan varit 155cm tror jag.
Den jag kollar nu är längre. Har jag fått en kortare för att det ska vara lättare för mig som nybörjare?
Jag tar mig ner för det mesta men undviker svarta backar. Leker inte något nämnvärt i fun parken men en sväng utanför pisten händer gärna.
Jag är 24 år, 182cm och väger 85 pannor.
Jag vill ha något relativt lättåkt så jag inte känner mig som en sopa igen.
Men gärna något som jag kan utvecklas med.
Jag har kollar på Nitro Cinema 159 (70-85kg) och 162cm (70kg+)
Stadium har 25% för medlemmar nu så man får den och bindningar (Nitro strixx) för 3300kr. Känns som bra pris?
www.stadium.se
Boots har jag tänkt mig Vans Aura OG
www.stadium.se
Mycket för att jag älskar Vans och har alltid de när jag åker Longboard.
De verkar vara bra skor också.
Har ni några tankar? Och input?
Ska jag ha 159 eller 162cm på brädan?
Vh
Sweex
Vecka 3 åker jag på min fjärde skidsemester och känner att det är dags att köpa eget. Jag har hyrt innan men vill ha eget nu. Då har brädan varit 155cm tror jag.
Den jag kollar nu är längre. Har jag fått en kortare för att det ska vara lättare för mig som nybörjare?
Jag tar mig ner för det mesta men undviker svarta backar. Leker inte något nämnvärt i fun parken men en sväng utanför pisten händer gärna.
Jag är 24 år, 182cm och väger 85 pannor.
Jag vill ha något relativt lättåkt så jag inte känner mig som en sopa igen.
Men gärna något som jag kan utvecklas med.
Jag har kollar på Nitro Cinema 159 (70-85kg) och 162cm (70kg+)
Stadium har 25% för medlemmar nu så man får den och bindningar (Nitro strixx) för 3300kr. Känns som bra pris?
Snowboards - Fri frakt & fri retur i butik - Stadium.se
Här har vi samlat alla typer av snowboards inom mountain/freeride och freestyle/park och vi har ett brett utbud oavsett om du söker snowboards för nybörjare, ett snowboardpaket, eller om du är van snowboardåkare som söker en avancerad bräda. Du hittar både directional och twin-brädor, widebrädor...
Boots har jag tänkt mig Vans Aura OG
Snowboardboots - Stadium.se
Vårt utbud av snowboardsboots för dam, barn och herr har vi samlat här. Sortimentet är brett med boots för både dam, barn och herr från välkända märken som Burton, Nitro, Ride, Flow, Nike, Vans och Warp. Letar du efter snowboardboots med Boa-snörning (snabbsnörning) eller traditionell snörning...
Mycket för att jag älskar Vans och har alltid de när jag åker Longboard.
De verkar vara bra skor också.
Har ni några tankar? Och input?
Ska jag ha 159 eller 162cm på brädan?
Vh
Sweex