Religiösa skid- och snowboardåkare

domino

Ny medlem
Efter att ha läst:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/durkslag-pa-huvudet-godkanns-av-religiosa-skal

funderar jag på att själv ta upp kampen och kanske ha mössa, bandana och goggles på nästa pass foto, med hänvisning till att jag tillber snöguden Ullr. Tänker från och med nu be denna bön som aftonbön

Allsmäktige Ullr, som bor i himlen
Helgat vare ditt namn
Ditt rike är det vackraste
Ske din vilja,
Såsom i himlen, så ock på jorden
Vår dagliga snowboardåkning (kan bytas ut mot skidåkning), giv oss idag
Och förlåt oss våra sovmorgnar
Såsom vi förlåta dem som inte gillar snö
Inled oss inte i frestelse
Utan fräls oss ifrån barmark
Ty snön är din, och makten och härligheten i evighet
Amen

Jag hoppas fler av er blir frälsta och fortsätter kampen för att få bära religiösa symboler i ALLA sammanhang.

FANTASTISKT!

Mitt pass måste förnyas i år. Det hade ju varit fantastiskt att ha den här kepsen de nästa 10 åren!

Jag är i dagsläget en trogen pastafarian och ber dagligen till den dagliga pastasalladen att nästa pasta ska vara så pastafarisk underbar att jag får en uppenbarelse av det Flygande Pastamonstret.

Nej men seriöst, jag är ateist men jag stödjer honom till 100%
Vissa tar religion på ett så seriöst sätt att de utan hänsyn försöker konvertera folk som inte ens är intresserade.
Finns det fler roliga exempel på skämtreligioner? Posta gärna, det vore awesome!

Religion är bara korkat, spelar ingen roll om den handlar om skidor/snowboard, potatisar, någon okänd gud av något slag eller om att det bor en tomte i din röv som tror på att det finns en gud bland ditt rövskägg!
Religiösa människor är ännu mer korkade, så det tänker jag inte ens gå in på.

Lås in snubben som tror på pastamonstret istället, han har ju något fel i huvudet!

Men rasmus, den där pastasnubben är ju inte seriös! Hans "religion" är en protest mot religioner. För att han, som du, tycker att religion är korkat.

Jag tror inte han tror på Pastamonstret egentligen. Han använder hela grejen för att visa på absurditeten i att vissa människor kan komma undan med olagliga saker bara för att de är religiösa, vilket är helt sjukt och det stödjer jag fullt ut.

domino sa:
Jag tror inte han tror på Pastamonstret egentligen. Han använder hela grejen för att visa på absurditeten i att vissa människor kan komma undan med olagliga saker bara för att de är religiösa, vilket är helt sjukt och det stödjer jag fullt ut.
Känns snarare som en passning till Islams burkor. Och visst, den frågan får han gärna tycka är patetisk, för det är den. Men Islam belyser genom det också en fråga som vi i Sverige raljerar över. Och det är frågan huruvida det finns något högre än oss människor. Sannolikheten för att det gör det är högst och mest trolig, tror jag.

Vadå pastafarianismen är ju vettigare än alla världsreligioner? Pasta existerar ju och det är gott också!

"Jag tänker, alltså finns jag." Det går inte att tvivla utan att tänka och inte att tänka utan att finnas till.

ganska bra jobbat, 3 år! tror jag fick ringa fram och tillbaka en hel förmiddag för att få ut det här:

5199.jpg

domino sa:
Läste du artikeln överhuvudtaget?
"Egentligen är Niko Alm uttalad ateist, , men han ville med sin kamp sätta fingret på, som han själv skriver på sin blogg, "hur absurda kyrkliga privilegier är i dag"."

Helskön snubbe.
Här har ni ett x antal hatmail och läsa igenom om ni har tråkigt, jag fann dom ganska roliga: http://www.venganza.org/category/hate-mail/

Det är även snubbens hemsida om ni vill läsa mer om pastafarian.

colander2.jpg

Tillbaka
Topp