Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Köpte nya boots den här säsongen, ett par 32 tm two, och har åkt 12, give or take, dagar än så länge.
MEN, efter helgens åkning, lördag å söndag, har dom börjat lukta som fan, stinker verkligen kasspiss om dom.
Har tagit ur innerskon men det stinker fortfarande.
Någon som har tips på vad man kan göra mot detta?
Vågar man tvätta innerskon? Vad kan man göra mot ytterskon?
Det här med att lägga dom i frysen löser det bara tillfälligt har jag hört.
Nu är det inte så att det stinker i hela lägenheten när man använt dem, men känns som det är på god väg.
Lite hjälp å tips här är grymt uppskattat.
Själv har jag haft god effekt genom att fylla innerskorna med en mild tvättlösning bestående av upplöst milt maskintvättmedel och ättika. Låtit det stå över natten. Sedan sköljt ur det hela med duschvatten tills det slutar skumma, fyllt dem igen med rent vatten med ättika i och låtit stå en natt till, sköljt ur igen med rent vatten och låtit dem lufttorka i lugn och ro under några dagar i rumstemp, ev med tidningspapper i till en början för att skynda på litet om det behövs. Sen luktar de kanske litet ättika ett tag men det tolkar jag som rent.
Funkar bäst under lågsäsong när de kan lufttorka långsamt utan stress. Låter lite jobbigt men det handlar bara om en kvarts arbete, resten är torktid.
Sedan dess ser jag till att pjäxorna lufttorkar ordentligt varje natt efter användning och har inte behövt upprepa det ovan.
EDIT- det som luktar är nog till stor del gammal smörsyra från fotsvett vilket kanske bäst neutraliseras med bikarbonat-pulver. Fast det har jag aldrig testat själv i pjäxor, däremot strött ut det nån gång i mina löparskor. Tror i så fall att man gör bäst i att inte blanda det samtidigt med ättiksmetoden eftersom de reagerar med varandra.