Resa själv? (20 jan - 1 mars)

erksve

Ny medlem
Har blivit lite komplikationer med min planerade månad i de höga bergen söderöver, och är nu ensam om planerna då vänner fått förhinder såsom jobb, militärtjänst eller studier. Därför är jag nu, 2 veckor från ledigheten, själv om mina efterlängtade skidplaner man sparat pengar till sedan i september.

Jag har en vän som säsongsjobbar i Österrike, som jag förvisso kan hälsa på, men eftersom hon måste ägna väldigt mycket tid på jobbet, tror jag inte det kommer vara helt perfekt att vara hos henne under hela resan, utan bara kanske 1v el. 2.

Så, jag söker alltså tips och råd för mig som ger mig ut på min första längre tur, hur jag skall gå tillväga. Antar att det är säkrast att ta en paketresa ner, men är det många som åker själva på skidresor? Vart skall jag bege mig när jag väl är nere? (ort ej bestämd, letar restresor just nu). Tidsperioden är ungefär 20 jan - 1 mars. Så, peppa mig i mitt velande.

Skriver när jag bestämt mitt resmål, blir ju lite lättare att hitta nån likasinnad när man specifierat sig.

hälsningar,
Erik S.

kom ihåg att du alltid kommer att träffa massa massa folk när du är på nån skön "säsongarort" så har du boende hos nån polare som kommer jobba mycket, dra dig inte för att hänga kvar ändå, du träffar alltid på andra sköna dagdrivare som inte jobbar, eller iaf inte varje dag...!

Lutar mot att det blir Saalbach, Kitzbühel eller Zell am See iom att det är enkelt att ta sig till Innsbruck där min vän bor. Hade först som mål att ta mig till St. Anton, men verkar som om restresorna är slut dit.

hälsningar,
Erik S.

Har du hittat något? ÄR precis i samma situation, behöver verkligen boende någonstans! Har fan slitit från början av sommaren tills nu för att kunna åka iväg på en liten skön tripp till alperna... Så om du får tag i något och det finns en extra plats, så tveka inte att kontakta mig.

resa själv är sweet som fan säger jag efter en månad i verbier förra året. ingen att ta hänsyn till. what so ever. och goa gubbar finns det gott om. do it!

Tjena

Pröva med tåget till alperna. Det gjorde jag och en polare för några år sen då vi skulle till St Anton, fick förvisso byta typ fem gånger men priset va rätt sjysst, tror det kostade 1400. Kolla med excalibur tours i gbg, dom brukar kunna sy ihop bra paket.

Ride on!

/ Calle

Calle-Warnelov:

T&R eller bara enkel resa för det priset? Hittat för 1600-2000 för buss & ospecifierat boende (stannar kvar och struntar i bussen hem).

Bokad resa: Saalbach 20 jan med lionalpin. Skriv hemskt gärna i denna tråd (eller ring) om nån är på orten, eller kommer dit snart. Alltid kul med lite kontakter!
Telnr till moi: 0708164661

hälsningar,
Erik S.

tja! jag och två polare sticker ner till zell am see den 20 jan. vi har tagit en restresa med lion alpin så vi har boende den första veckan. sen ska vi leta lägenhet. det blir ju billigare om man är fler så hör av dig om du är intresserad. vi ska vara där i minst två månader!

Tjena!

Sitter just nu och försöker knyta ihop en resa till Canada eller Usa (Whistler eller Jackson Hole i första hand), sugen på att haka på? Tänkte stanna 1 till 2 mån.. Let me know!
//
Anders

Tillbaka
Topp