Resa till stryn, kanske moppe dit.. annat förslag?

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
yooe alla jibbers å freeriders, ja och en homie ska åka till stryn den 17e juli och vi funderar på att ja ska köra moppe (trimad som fan) och min homie ska köra lätt mc.. men de känns lite riskabelt me moppe så långt.. ja bor i östersund. visst kan man ta tåg till trondheim å sen buss vidare till stryn? å hur mkt kostar de? nån som har nån bra hemsida för de där? :P

peeeeace!

Senast ändrad:
ne vi ska hyra skiis där.. de e bra precis 50 mil å ja har en aerox med polini sport, multivarr, 17,5 fögge, yasuni race krök å lite mer gott ;)

theboom sa:
ne vi ska hyra skiis där.. de e bra precis 50 mil å ja har en aerox med polini sport, multivarr, 17,5 fögge, yasuni race krök å lite mer gott ;)
ok, borde väl gå på runt 10 timmar då om moppen inte blir överhettad

naaah fan den toppar ju 110 :P åsså får ja ju hälla kallt vatten på kylarn lite då å då :P åsså köra ja utan framkåpa

HAHA ÄR DU DUM ? 110km/h de sitter ju bara polini sport på :S har du mätt med en mätare du fick i flingpacketet eller ? ? ? ?? ? ? ?

haha moppefucko !!! polini 70 sport, 17,5 delorto, yasunu kevlar , hm max 90 om den är rätt inställd !

min polare har en aerox, med hebo manston rakt igenom. den går 110 !!!!!!! bara cyllen kosta 6000 xD

Av: Mandelstom Online | Idag 01:43 Citera
min polare har en aerox, med hebo manston rakt igenom. den går 110 !!!!!!! bara cyllen kosta 6000 xD

men lol den gör de, troru ja ljuger? :P å din polare me manston e felinställd som faaan

det funkar ju säkert men tänk på överhettning bara, för det finns ingen tempmätare på eller?

de kommer nog bli drygt som fan, vi åkte typ moppe i 6 mil å sen hade man grymt ont i röven, undra då hur de kommer kännas efter 63 mil? fast man domnar väl bort...
lycka till!

du kan ta tåget till trondheim och sedan buss där ifrån till stryn. bussen stannar precis utan för folven.

tänk på att moppen garanterat kommer behöva service på vägen eftersom minst en grej kommer paja.

Tåg å sen Buss e ju å føredra
d finns en fuling væg om man åker från sthlm:
flyg till Køpenhamn, å sen till ålesund før 300 sek med Sas Braathens.
Buss 3h knappt till stryn

ekdahl sa:
det funkar ju säkert men tänk på överhettning bara, för det finns ingen tempmätare på eller?
jo ja kommer skaffa de men om den inte hettar över.. vad kan annars gå sönder menar du "hellbergarn" ?
och hur tar man sig från folven till stryn på morron å tebax till folven efter en skiddag?

lite tungt om du torskar å snuten plockar moppen av dig halvägs till stryn bara ...

får man fråga vad själva syftet med att ta moppen dit är? låter ju aningen lustigt tycker jag...

SYFTE ? ja de är en moppe pojke - de gör ju allt för att få åka moppe, tillochmed åker och köper mjölk till deras mödrar !

undrar om du ens får köra din svenska moppe i norge, där sitter det nr.plåtar på varenda moppe och vad jag kommer ihåg var det skattemärken på dom också. du bör kolla detta om du ska ta moppen för som sagt de skulle vara jävligt jobbigt att bli av med moppen där...
annars tror jag de kan vara en rolig extra grej inför själva stryn resan:D

Lycka till!!

okej.. jo tåg å buss låter kanske som ett bättre förslag men inte lika rolit :P.. men hur tar man då sig från folven camping till stryn varje skiddag? snälla svara på de nån

det går skidbuss mellan Folven och Stryn varje dag, kostar 60NOK enkel resa och 90 ifall u handlar turoch retur på en gång.
Annars brukar det vara rätt enkelt att lifta upp och ner med snälla människor som varit framsynta nog att ta med sig bil.. man kan få stå en stund för attvänta in någon men det är ju helt klart det billigaste alternativet.
Se till att ge er iväg fort bara eftersom det har smält rätt friskt den sista tiden där uppe.

Tycker att mopperesa Ösd-Stryn skulle vara stenhårt att ro iland men det är en del rätt stora risker att ta även om man frånser eventuella motorhaverier.. lagarna för det mesta i dehär landet är i klass med Texas och kör du för fort är det tyvärr inte omöjligt med böter i 4-5k kronorsklassen även fängelsestraff är tyvär inte ovanligt.
Jag skulle rekomendera nabotåget och sedan buss från Trondheim, tror att dom fortfarande har 490:- i maxtaxa på bussarna här så det borde inte bli alltför blodigt.

...fast å andra sidan, det är ju rätt ballt att vara outlaw oxå;-)

om de e bara sport rätt igenom så gåren inte 110 men rätt inställd så 100 iaf vilket räcker..men den kommer juh helt klart gå sönder. ta me en ciao på ryggsäckaen för säkerhets skull

theboom sa:
tack för tippsen sleezyrider vi ska sticka den 17e ha vi tänkt när stänger stryn?
Detta mail fick jag av stryn när jag frågade igår :

Stenging er usikkert ennå, men det er ikke sikkert det holder til 29.07.

Det beste du kan gjøre er å kontakte oss når det nærmer seg.

mvh

Driftsleder
Hans-Anders Rindhølen
+47 97189292
drift@strynefjellet.com
www.strynefjellet.com

Senast ändrad:
Min MYCKET KORKADE god vän Emir fick för sig att köra till sthlm från karlstad med trimmad moped... det tog typ 10 timmar i konstant ösregn innan de upptäckte att de var 10 mil norr om örebro och att avgasröret var av... Han var inte glad när han kom tillbaka från stockholm... För att undvika liknande scenario så tycker jag att du ska lämna moppen hemma!

ajjdå dåliga snöförhållanden.. de lutar åt att åka tåg/buss nu å funderar på åka till folgefonna .. äre mkt bättre snöförhållanden där vid den 20e juli typ? och på vilken camping ska man bo på där?

I fonna bor du på sepeland camping.. Men jeg hadde dratt til stryn.. Er sikkert åpent til slutten av juli

vissa säger att parken i stryn kommer att vara stäng vecka 29-30 :S men de e ju roxy camp vecka 28- 29 tror ja så den borde va i hyffsad shape när vi ska dit vecka 29-30 lr?

Oavsett hur snabbt den där moppen går snittar man inga höga hastigheter i norge.
Åkt diverse olika hojar genom Norge och man ska va glad om man kan snitta 60km/h!
Speciellt i Juli;)
Var grymt bra med snö där i början av Juni.

Tillbaka
Topp