Resa under nyår, ålderproblem!

Vi är ett glatt gäng på 5 killar i 17/18 års åldern som tänkte dra iväg på första resan ensamma till ett svenskt fjäll under nyår, men problemet kom när jag läste om SkiStars regler om boende:

"För att boka/ingå avtal med SkiStar gällande boende måste gästen vara 20 år. Minst 2 personer (inkl. gästen) ska vara fyllda 20 år för att bo i boendet om ingen högre åldersgräns anges på bekräftelsen. Legitimering sker vid ankomst."

Kan man omkring komma detta, eller finns det ett fjäll utan åldersgräns på boendet?

Senast ändrad:
Det gäller alla skistars boenden, jag ska också åka med ett gäng 17/18-åringar och vi hittade skistarstugor som bara krävde två 18+. Sen verkar det tyvärr som att det är generellt är högre åldergräns vid nyår då många ungdomar bara åker för att festa. Gå in lite mer för att hitta något så löser det sig, vi ordnade boende i lofsdalen via deras hemsida.

Jag har för mig att Ramundberget bara kräver att personen som bokar boendet behöver vara 18, så det är ju ett alternativ.
Jag å mina polare va i samma sitts för några veckor sedan men hittade väldigt många privatstugor som tillåter personer i eran sits att hyra. Så om ni letar runt så kommer ni hitta något tillslut!
Lycka till!

Zoubolo sa:
Jag har för mig att Ramundberget bara kräver att personen som bokar boendet behöver vara 18, så det är ju ett alternativ.
Jag å mina polare va i samma sitts för några veckor sedan men hittade väldigt många privatstugor som tillåter personer i eran sits att hyra. Så om ni letar runt så kommer ni hitta något tillslut!
Lycka till!
Har du någon bra sida att tipsa om för att leta efter privata stugor? :)

Stugnet finns! Men det finns en jädra massa jag inte kan namnet på. Även blocket har några!
Google is your friend ;)

GangsterGurra sa:
Vi är ett glatt gäng på 5 killar i 17/18 års åldern som tänkte dra iväg på första resan ensamma till ett svenskt fjäll under nyår, men problemet kom när jag läste om SkiStars regler om boende:

"För att boka/ingå avtal med SkiStar gällande boende måste gästen vara 20 år. Minst 2 personer (inkl. gästen) ska vara fyllda 20 år för att bo i boendet om ingen högre åldersgräns anges på bekräftelsen. Legitimering sker vid ankomst."

Kan man omkring komma detta, eller finns det ett fjäll utan åldersgräns på boendet?
Jag har jobbat åt skistar på städ å då sa dom att måste ha någon som är äldre eller 20 som står för erat boende. Nyår brukar det vara ganska strikt med åldern just kring boendet. Är ganska populärt å fira nyår i Åre. :)

Hoppas ni kan lösa det där! :)

Tillbaka
Topp