Resa?

freeride_nu

Aktiv medlem
Resa?
Hej
Jag satt och läste åka skidor idag då jag från helt ingenstan fick en vision!!!
Kan inte vi alla som är inbitna snöåkare dra ihop en liten skidweekend någonstans i sverige Man skulle då få det billigare och man skulle slippa de där "åka till alperna utan skidor" folket. och man skulle få chansen att träffa många likasinnade.
så Vad säger ni?

Resa?
Tjena Henke!

Läste ditt inlägg och det var en utmärkt idé.
Jag är en 18 årig sthlms kille som inte har har sett mycket snö den här sässongen. Har försökt att få med mina polare upp en vecka men det är ingen som har nappat så ditt förslag låter bra.Jag hänger gärna med upp några dagar. Maila!

Resa?
Fan vilken bra idé Henke penke. Det är ju solklart att det måste vi kirra. Man är ju lite kåt efter snö nu efter ett par torra veckor här nere i södern.

Resa?
Jättebra idé, men var finns alla tjejers svar?!! Som vanligt är vi för fega(inte jag),eller för ointresserade.Kom igen, det är faktiskt inte bara killlar som kan. Annars är jag med.

Resa?
Hej
Det var ju kul att så många nappade på förslaget! Men jag undrar om det är någon som vet till någon bra deal man kan få?
Typ någon farbror eller nån som har äger ett berg och kan fixa en bra deal för både honom och givetvis för oss?
Sen tänkte jag (inte för att skryta)ännu mer
och kom på att man kanske tom skulle kunna starta en officiell förening för freeride åkare som oss. typ som Fria radikaler fast för amatörer.
Eller jag vet inte!

Resa?
Faktum är att mina föräldrar äger två stugor i Sälen( inte för att skidåkningen är så utmanande , men ändå)med sammanlagt 26 bäddar. Inte för att jag vet om de är så glade i att låna ut dem till folk de aldrig sett. Men jag kan ju höra mig för(om ni vill) fast då måste jag få lite klarare planer först.

Resa?
Hallå Henki! Jag känner igen ditt snack! Det måste ha varit du som satte det där spektakulära 10 meters cliffet i Stuben ´98. Rätta mig om jag har fel. Äger ett berg? Jo min farfars förra granne i Larröd utanför Helsingborg äger ett mysigt litet berg. Det har cirka 14 liftar och fallhöjden ligger väl någonstans mellan 3-400 meter. Namnet på skidsystemet är Trillevallen. Han brukar i folkmun kallas långöra! Jag tycker vi drar ihop någon resa nu. Varför inte typ Valborgshelgen!

Resa?
Hej!
Jo jag får väl erkänna det var jag som droppade den där klippan i Stuben.
Sälen Tja varför inte visst det är ju inge offpist men då får väl vi carva och smacka big jump.och man förlorar ju inget på att fråga!!
Trillevallen är faktiskt inte så jävla dåligt var där några dar förra vintern under högsäsong men hade hela berget för mig själv Och det är faktiskt en hel del berg så det låter lockande du kan ju höra med långöra.och varför inte åka på valborgs helgen.

Resa?
freeride_nu sa:
Hej
Jag satt och läste åka skidor idag då jag från helt ingenstan fick en vision!!!
Kan inte vi alla som är inbitna snöåkare dra ihop en liten skidweekend någonstans i sverige Man skulle då få det billigare och man skulle slippa de där "åka till alperna utan skidor" folket. och man skulle få chansen att träffa många likasinnade.
så Vad säger ni?
Jag vill gärna vara med! :))

Tillbaka
Topp