Reseförsäkring [AKUT]

Olichor

Medlem
Reseförsäkring [AKUT]
Behöver lite tips.

Har nyligen flyttat till Köpenhamn och inte hunnit fixa en hemförsäkring. Då jag bor i kollektiv så är det tyvärr inte bara att beställa en hem-och reseförsäkring på nätet pga speciella krav för kollektiv.

Jag åker till Frankrike imorgon och behöver lite tips om det finns någon försäkring jag kan ta för att täcka offpist åkning.

Pratat med ett par olika försäkringsbolag (bla IF) i Danmark och de täcker inte utanför pisten.
Samma sak gäller exempelvis ERV. (ERV har en extremsport försäkring som ev. täcker offpist detta kommer dock kosta ca. 1500 som känns lite väl).

Så frågan är, har ni något tips på försäkring som jag kan ta som ensamstående reseförsäkring som faktiskt täcker offpist?

Grymt tacksam för alla tips!

Senast ändrad:
Reseförsäkring [AKUT]
Fanns i alla fall förut nagot som hette Carte Niege som i alla fall täckte bärgning och akutvard (tror jag). Köptes tillsammans med liftkort direkt i Frankrike. Är dock osäker pa täckning (utöver det) sa värt att kolla vad man far för pengarna da det som jag minns ocksa var väldigt billigt.

Reseförsäkring [AKUT]
Kolla med Trygg-Hansa. Jag körde med deras reseförsäkring förra året och om de inte ändrat något så lär den täcka offpiståkning även detta år :)

Tillbaka
Topp