ReseSällskap Österrike SÖLDEN V10

Hejsan allihop !

V10 är vi 2 st sköna grabbar som åker ner till Österrike / Ötztal / Sölden .
Vi har båda kuskat runt rätt mycket i Alperna & va även i Sölden , St Anton , Ischgl 2015!

Sölden är lätt topp 3 i alperna " Allt som allt " enligt mig #

Vi kommer att åka ner från Göteborg på kvällen den 3/3 och antagligen köra Nattfärjan Trelleborg - Rostock , hem åker vi lördag den 11/3.

Rullar ner i en Volvo XC60 D5 så 2 personer till så är de perfekt :)

Tveka inte att höra av er , först till kvarn !

/ Stefan Moberg & Christofer Relesjö

Sölden är i mitt tycke en oslipad diamant i Österrike med förhållandevis lite turister, modernt liftsystem och riktigt go åkning. Priserna på Mat och dryck är bra, betydligt billigare om man jämför med Svenskarnas "mecka" St Anton som jag anser är otroligt överskattat. Mycket tysk och Österrikisk standard på restaurangerna och en trevlig by.

RelesjoJr sa:
Sölden är i mitt tycke en oslipad diamant i Österrike med förhållandevis lite turister, modernt liftsystem och riktigt go åkning. Priserna på Mat och dryck är bra, betydligt billigare om man jämför med Svenskarnas "mecka" St Anton som jag anser är otroligt överskattat. Mycket tysk och Österrikisk standard på restaurangerna och en trevlig by. [url]https://www.freeride.se/img/photo/n/5c0b22826bdc3e88c5a641e6c9d50282.jpg[/url]
Agreed. Men - klart mindre snö på NV-lågtryck. Speciellt på lite lägre höjd.

MarkusO sa:
RelesjoJr sa:
Sölden är i mitt tycke en oslipad diamant i Österrike med förhållandevis lite turister, modernt liftsystem och riktigt go åkning. Priserna på Mat och dryck är bra, betydligt billigare om man jämför med Svenskarnas "mecka" St Anton som jag anser är otroligt överskattat. Mycket tysk och Österrikisk standard på restaurangerna och en trevlig by. [url]https://www.freeride.se/img/photo/n/5c0b22826bdc3e88c5a641e6c9d50282.jpg[/url]
Agreed. Men - klart mindre snö på NV-lågtryck. Speciellt på lite lägre höjd.
Såklart, St. Anton är tacksamt snömässigt med vindarna och nederbörden, men hänger såklart på hur vindarna kommer under säsongen. Förra året var det extremt dåliga snöförhållande i till exempel Serre Chevalier. Så det går lite från år till år, men St Anton lyckas klara sig bra där oavsett.
Hur Sölden blir i år återstår att se, blir hur som helst en resa dit framåt våren i år.

Tja! Hur gamla är ni och vad för typ av åkare? Hade varit sjukt kul att hänga på. Vet dock inte än om det funkar för mig med studier etc. MVH Victor

Som sagt Arlberg får alltid mycket snö , Sölden får mycket snö vid lågtryck från Södern och man kan aldrig veta i förväg vilken typ av väder de blir säsong efter säsong.
Dock går inte Bergen och fallhöjd att jämföra Sölden - Arlberg området , Sölden mycket fetare :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi är 28 & 30 år.
Åker mellan 2-3 veckor per säsong , Relesjö har även gjort 2 säsonger i Åre !
Överlag är vi " allätare " men helst 60-70 % offpist och resten lite sådär överallt :)
Afterski / bärs / och lite mat på de varje kväll. ( Sölden ett bra alt för detta )

Häng med vettja ;)

/ Steffe

Låter ju utmärkt! Jag är 23, generellt bra åkare. Dock något oerfaren offpist! Länka din facebook eller nr så kan vi höras ang det. / Victor

Hoho är ni redo för en tjej i sällskapet? Kan nog få ledigt från jobb då. Vore nice att komma ut i europa och åka faktiskt. Åker bräda. Är från Göteborg. Finns på facebook.
sara karolina heter jag där. (Finns nog bara en i gbg.)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp