Resesällskap till längre skidresa

lindstromtove

Ny medlem
Jag planerar att åka iväg på en skidresa i januari alternativt februari i 3-5 veckor. Allra roligast skulle vara att åka till flera olika skidorter i alperna, som en tågluff fast med tyngre bagage hehe.. Men att stanna på ett ställe och utforska det skulle också vara i intressant, jag är öppen!
Jag är 22 år och har tidigare gjort en säsong i österrike vilket var bland det roligaste jag gjort, men jag känner att jag vill hinna med lite olika resor under nästa vinter/vår och vill därför inte göra en hel säsong. Jag gillar självklart att göra annat än att bara åka skidor och tänker att det finns tid för mycket annat roligt under resans gång :D

Tveka inte att höra av dig!

/ tove

Hej jag tycker att det låter väldigt intressant det du skriver :)
Vill gärna höra mer om dina tankar på resan.

Hade varit roligt att skrapa ihop ett gäng i en full bil? :)
Mvh Jasmine

Visst gör det ;)! En bil hade ju varit guld värt, har dock ej någon att bidra med. Men det skulle ju underlätta en del, tåg och buss är ju inte alltid att föredra. Jag har än så länge inte kommit så långt i planerna, om du vill diskutera mer så kan du väl leta reda på mig på Facebook, Tove Lindström heter jag. :)

Hej! Jag heter Cecilia och tycker din idé Tove verkar skitkul! Jag är 19 och älskar skidåkning, och letar efter några att åka ner till Alperna med.

Låter som en fin plan! Jag är också på jakt efter ett team att hitta på nått med i vinter! Kanske går att försöka styra upp nån Facebookgrupp eller liknande med folk som är pepp!

HEJ! Min skidabstinens börjar bli väl påtaglig och jag inte något direkt skidsällskap för vintern... Fastnade därför för den här tråden :) Jag vet inte riktigt hur länge jag kan vara iväg men är verkligen öppen för att diskutera planer! /Sofie

sosjo sa:
HEJ! Min skidabstinens börjar bli väl påtaglig och jag inte något direkt skidsällskap för vintern... Fastnade därför för den här tråden :) Jag vet inte riktigt hur länge jag kan vara iväg men är verkligen öppen för att diskutera planer! /Sofie
Hej Sofie! Det där inlägget skulle kunna ha varit skrivit av mig! Det enda jag vet är att jag vill åka skidor, men hur/var/när återstår att se.

cecfal sa:
sosjo sa:
Hej Sofie! Det där inlägget skulle kunna ha varit skrivit av mig! Det enda jag vet är att jag vill åka skidor, men hur/var/när återstår att se.
Vad härligt med en likasinnad! Vart bor du för någonstans? :)

sosjo sa:
cecfal sa:
sosjo sa:
Vad härligt med en likasinnad! Vart bor du för någonstans? :)
Jag bor i Stockholm och är 19 år. Jag har funderat på allt mellan Frankrike och Österrike och kan tänka mig att vara borta från några veckor till månader. Så är typ väldigt öppen om allt :) preliminärt tänker jag åka efter jul.

Hej! Detta låter som en alldeles strålande idé och jag är intresserad av att höra om vad ni har kommit fram till. Själv är jag inne på typ en månad någon gång efter jul, men längre än så har jag inte kommit i tanken. ????

lindstromtove sa:
Jag planerar att åka iväg på en skidresa i januari alternativt februari i 3-5 veckor. Allra roligast skulle vara att åka till flera olika skidorter i alperna, som en tågluff fast med tyngre bagage hehe.. Men att stanna på ett ställe och utforska det skulle också vara i intressant, jag är öppen!
Jag är 22 år och har tidigare gjort en säsong i österrike vilket var bland det roligaste jag gjort, men jag känner att jag vill hinna med lite olika resor under nästa vinter/vår och vill därför inte göra en hel säsong. Jag gillar självklart att göra annat än att bara åka skidor och tänker att det finns tid för mycket annat roligt under resans gång :D

Tveka inte att höra av dig!

/ tove
Jag tycker verkligen att ditt förslag med typ tågluff låter jättespännande. Jag funderar nu på att åka ner en månad eller så efter jul och om det här blir av hänger jag gärna på!

tjena

Har 3 platser i lejlighet i val thorens perfekt beliggende 1999 euro per pers hele sæsonen alt incl.

hit me

Låter ju skitgött!!

Gjorde en säsong i Bad Gastein förr-förra vintern, men hade varit kul att se lite andra orter!
Vet att det finns liftkort som täcker ett riktigt stort område i Österrike! Kan det vara något?

Hojta till om det finns plats kvar i bil/rum någonstanns!

Vem är jag då?
23 år, jobbar som vikarierande brandman och brinner för skidåkning!! Kan vara utan mycket här i livet om jag får min skidåkning på vintern! :rolleyes:

Jobbade som skidinstruktör i BG, och fick ju bara mer och mer sug för åkning!!

När hade ni tänkt åka ungefär?

Finns på fb, https://www.facebook.com/kristofer.p.persson

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp