Reskompis jul/nyår + lite till?

sjo_orret

Medlem
Någon som är sugen på en skidresa kring jul/nyår + lite till?

Söker skidsällskap, ca 2-3 veckor. (Hade tänkt utnyttja de röda dagarna så man slipper bränna all semester.) Ingen av skidpolarna i bekantskapskretsen har tid/lust/råd, men det har jag! :)
Har tidigare bara åkt i norden och alperna, men är nu sugen på nordamerika. Har ingen destination spikad. Tidigare var Kanada nästan det enda alternativet men med tanke på den väldigt låga US-dollarn så är det verkligen läge för USA just nu. Alta i Utah är är ett ställe jag funderar på, men jag känner mig inte bunden till något specifikt.
Hade ev tänkt mig hyrbil och billigt boende typ vandrarhem/motell eller liknande.
Skulle även kunna tänka mig alperna men det är under förutsättning att det finns ordentligt med snö! Får för mig att nordamerika är mkt mer snösäkert vid denna tid. I Alta är det redan åkbart sedan förra helgen...
http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=98690

Skulle vara skoj att få någon med sig, både för sällskapet men även ekonomiskt då det bli mkt billigare. :)
Det vore bra om man är något sånär matchad på berget. Vill helst få med mig någon som har varit runt lite och har tidigare erfarenheter från bergsmiljöer här och var. Jag är bara intresserad av offpist och turåkning, inge jibb, inge pist. Ta en öl efter turen är schyst, men pjäxdans och parta hela natten går för det mesta bort...

Någon som går i liknande tankar?

Ett alternativ är om någon har en sängplats över någonstans i Kanada/USA vid den tiden?

/David

Jag är intresserad! Har dock bara två eller tre veckor ledigt nu som det verkar. Måste vara tiilbaka 1/1 2008

/John

Tillbaka
Topp