Resmål för nybörjare

Kingston

Ny medlem
Resmål för nybörjare
Har nu funnit mig själv i snowboardåkningen och planerar för en längre tur utomlands vid nyår 14/15. Vilka delar av alperna bör jag rikta in mig på om jag har åkt blå backe som mest (och lär fortsätta med blå denna säsongen)? Är fortfarande lite feg och har inte vågat mig upp i en röd backe än.

Resmål för nybörjare
Har varit i min lokala backe och tagit flertalet lektioner. Skall även upp till Sälen ett par helger till innan säsongen är slut. Det är mest upplevelsen att åka utomlands på skidsemester jag söker och enda kriteriet jag har är att det skall finnas flera backar för mig som åker blåa med god teknik.

Resmål för nybörjare
De mest välpistade backarna har jag nog hittat i Italien (så välpistade att det tom varit småroligt att lägga lite carvingsvängar en halvdag), men är dock osäker på hur det är med antalet blåa backar. Men det får man nog kolla ort för ort. Dessutom brukar det vara gott om resturanger i backen om man är sugen på lite pause.

Resmål för nybörjare
Lärde mig åka skidor i Kaprun i Österrike 2006. Bra ställe att iaf lära sig åka skidor i enligt mig. Sen kan man gå vidare till Zell Am See om allt känns rätt. ZAS är lite av en svenskort om man nu gillar det. Det kanske säger en del om vad svenskar gillar för backar? Italien är nog värt att titta närmare på med, har hört mycket positivt om backarna där. Har dock aldrig åkt där själv utan håller mig i Zillertal detta året med. Försök gärna att inte åka nyårsveckan eller andra högsäsongsveckor, mycket skönare med mindre folk i backen. After-skin blir väl lite lidande men jag kommer för åkningen och det är så jag ser på det. :)

Resmål för nybörjare
Scubamike sa:
Italien är nog värt att titta närmare på med, har hört mycket positivt om backarna där.)
Italien verkar vara ett omtyckt ställe för nybörjare. Får nog köra på det! :) Tänker samma som dig. Åkningen är en viktigare än afterskin!

Tillbaka
Topp