Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Restaurang Floriani, St Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Levelej" data-source="post: 217919" data-attributes="member: 67892"><p>Hej!</p><p>Jag och en kompis ska också ner till Anton för att göra vår första säsong. Vi trodde det skulle vara omöjligt att få jobb hemifrån, men det går faktiskt! Vi skrev ihop en gemensam spontanansökan och CV om oss själva på tyska, och skickade den till över 40 (!) hotell i Österrike. På bara en vecka fick vi väldigt många svar, och nu har vi tackat ja till ett servitörjobb på Apart Hotel. Om det är bra återstår väl att se. Vi fick många fler svar än vi hade räknat med. Många svarar nej, men är artiga och önskar oss lycka till i framtiden. Omkring 5 ställen har erbjudit oss nån form av jobb. </p><p></p><p>Ett annat tips är såklart också att höra sig för bland ALLA bekanta/släktingar om de känner till ngn i Alperna. Utnyttja också forum. Vi har blivit erbjudna jobb som skidlärare tack vare ett forum (minns ej vilket). Bra kan vara att skicka ansökan i september. Vi gjorde det i mitten av oktober och fick många svar att platserna redan blivit tillsatta. </p><p>Lycka till, jag vet ju inte ens själv hur mina tips funkar än ;=)</p><p>Ses i Anton!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Levelej, post: 217919, member: 67892"] Hej! Jag och en kompis ska också ner till Anton för att göra vår första säsong. Vi trodde det skulle vara omöjligt att få jobb hemifrån, men det går faktiskt! Vi skrev ihop en gemensam spontanansökan och CV om oss själva på tyska, och skickade den till över 40 (!) hotell i Österrike. På bara en vecka fick vi väldigt många svar, och nu har vi tackat ja till ett servitörjobb på Apart Hotel. Om det är bra återstår väl att se. Vi fick många fler svar än vi hade räknat med. Många svarar nej, men är artiga och önskar oss lycka till i framtiden. Omkring 5 ställen har erbjudit oss nån form av jobb. Ett annat tips är såklart också att höra sig för bland ALLA bekanta/släktingar om de känner till ngn i Alperna. Utnyttja också forum. Vi har blivit erbjudna jobb som skidlärare tack vare ett forum (minns ej vilket). Bra kan vara att skicka ansökan i september. Vi gjorde det i mitten av oktober och fick många svar att platserna redan blivit tillsatta. Lycka till, jag vet ju inte ens själv hur mina tips funkar än ;=) Ses i Anton! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Restaurang Floriani, St Anton
Tillbaka
Topp