Restaurang Floriani, St Anton

GClaesson

Ny medlem
Har fått jobb och boende på Floriani i St Anton, som diskpojke. Det här är väl ett långskott, men jag tänkte höra ifall det är någon mer som ska jobba där eller på något ställe i närheten. Blir min första säsong där nere, ser fram emot det riktigt mycket! Frågan är hur jag ska ta mig ner bara, hittade flyg från Arlanda till Innsbruck (tur o retur) för 1295:-! Känns som det blir så, det borde väl gå bussar till Anton från Innsbruck. Om det är någon som åkt samma resa så skulle jag gärna ta del av lite info.

/Gustav, Norrköping

Det är nog flertalet som ska jobba där i närheten.. kanske 300 eller så. Så du lär hitta nån att hänga med där oxå.
Det är förövrigt ett helt ok ställe. Grattis till jobb och sånt.

Vad resan beträffar så är den ok. Vet andra som har tagit det hållet, alla kom ner helskinnade och utan kracher. Dock så blir det ingen mile-high om du tänker göka på toan. Planet går inte så högt.

Hehe, låter schysst. Jo, förstod såklart att det jobbar folk omkring, tänkte om det var någon som varit där förut och kunde berätta lite om stället.

Hej

Hur fick du tag i jobbet och boendet?
Håller själv på och letar runt lite och behöver alla tips jag kan få! Verkar svårt att få tag i jobb/boende i förväg. speciellt om man ska iväg på sin första säsong. men du verkar ju ha lyckats, hur?

//Alex

Hej!

Chefen på mitt nuvarande jobb har själv jobbat som kock på samma restaurang för ca 10 år sedan. Han mailade ner till tanten som har den och hörde efter. Så jag kan inte säga att det var några större problem för mig =)
Jobbar 17.00-23.00, bra lön och middag, boende ingår.

Mitt tips till dig är väl att ringa runt till alla restauranger och hotell (& dyl.) och hör om de behöver hjälp! Lycka till!

/Gustav

Hej!
Jag och en kompis ska också ner till Anton för att göra vår första säsong. Vi trodde det skulle vara omöjligt att få jobb hemifrån, men det går faktiskt! Vi skrev ihop en gemensam spontanansökan och CV om oss själva på tyska, och skickade den till över 40 (!) hotell i Österrike. På bara en vecka fick vi väldigt många svar, och nu har vi tackat ja till ett servitörjobb på Apart Hotel. Om det är bra återstår väl att se. Vi fick många fler svar än vi hade räknat med. Många svarar nej, men är artiga och önskar oss lycka till i framtiden. Omkring 5 ställen har erbjudit oss nån form av jobb.

Ett annat tips är såklart också att höra sig för bland ALLA bekanta/släktingar om de känner till ngn i Alperna. Utnyttja också forum. Vi har blivit erbjudna jobb som skidlärare tack vare ett forum (minns ej vilket). Bra kan vara att skicka ansökan i september. Vi gjorde det i mitten av oktober och fick många svar att platserna redan blivit tillsatta.
Lycka till, jag vet ju inte ens själv hur mina tips funkar än ;=)
Ses i Anton!

Tillbaka
Topp