Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Return of the bum-bag /midjeväska /hip pack...?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1319493" data-attributes="member: 144594"><p>Sonderar terrängen här... Hur mossigt är det att åka runt med en midjeväska?</p><p></p><p>Jag hör till dem som mest åker i pist och då inte behöver lavinryggsäck. Allt eftersom kronan sjunkit i värde har vi mer och mer gått över till "egen macka" för lunch (dvs i alperna), så allt jag behöver ha med mig ryms nästan i jackfickorna. <em>Nästan</em>, för jag har ibland sett ut som en snattare på Circle K... fickorna överfulla, inte snyggt. Och den 20/24 liters rygga jag äger är då onödigt stor och jobbig att ha i sittliftarna. Två rejäla dubbelmackor, litet snacks och varsin 0,5 liter vatten är det som behöver få plats. Kanske reserv-gogglar. Resten köper vi till.</p><p></p><p>Där uppstår tankar om bum-bag /midjeväska /hip pack. Hur skämmigt är det? Stör de lika mycket som en ryggsäck vid åkning, eller kanske t o m mer? Nu borde jag förstås prova själv men för min del är säsongen slut... Så jag har tid att fundera. Alternativet är ett riktigt litet "daypack" på typ 12-15 liter. Några erfarenheter? Tips?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1319493, member: 144594"] Sonderar terrängen här... Hur mossigt är det att åka runt med en midjeväska? Jag hör till dem som mest åker i pist och då inte behöver lavinryggsäck. Allt eftersom kronan sjunkit i värde har vi mer och mer gått över till "egen macka" för lunch (dvs i alperna), så allt jag behöver ha med mig ryms nästan i jackfickorna. [I]Nästan[/I], för jag har ibland sett ut som en snattare på Circle K... fickorna överfulla, inte snyggt. Och den 20/24 liters rygga jag äger är då onödigt stor och jobbig att ha i sittliftarna. Två rejäla dubbelmackor, litet snacks och varsin 0,5 liter vatten är det som behöver få plats. Kanske reserv-gogglar. Resten köper vi till. Där uppstår tankar om bum-bag /midjeväska /hip pack. Hur skämmigt är det? Stör de lika mycket som en ryggsäck vid åkning, eller kanske t o m mer? Nu borde jag förstås prova själv men för min del är säsongen slut... Så jag har tid att fundera. Alternativet är ett riktigt litet "daypack" på typ 12-15 liter. Några erfarenheter? Tips? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Return of the bum-bag /midjeväska /hip pack...?
Tillbaka
Topp