Revelstoke 11/12

Revelstoke 11/12
Leojonsson sa:
Toveli sa:
Leojonsson sa:
tjena! Igår fick jag de tråkiga beskedet att mitt visum blev nekat. Nu ær det så att jag och 2 till står med en villa med 2 platser lediga som måste fyllas. Det som ær hyrt ær en riktigt fin villa som kostar ca 3500 kr/mån. Den ligger ca 15 min från sjælva backen och bussen stannar ca 15 meter från huset. Eftersom det sket sig sitter de andra i en dålig sits då de planerade att dra om ca 4 veckor.
2 lediga platser (behøver inte vara 2 som kænner varandra)

Eftersom jag før tillfællet bor i norge så kan jag inte titta på freeride varje dag utan om det ær något så ring eller hør av er till sEstevall hær på freeride (en av de som ska dit)
Eller hør av er på telefon: +46707667463
Mvh Leo jonsson
Får jag fråga varför det blev nekat? Finns det inga kvar? Jag väntar fortfarande på mitt..
de finns ca 30 stycken kvar. varför jag blev nekat är inget jag flashar med över freeride. :)
Det førstår jag! Ursækta om jag verkade framfusig, fick en liten mindre chock nær jag trodde de var slut.

Revelstoke 11/12
Haha, trouble with da law? ;) Fast måste va en jävla brottsling, vet en kåkfarare som fick visum. I och för sig bara för cannabisodling, men ändå..

Revelstoke 11/12
Tjena grabbar!
Jag är en 21 årig kille från Lödöse, en liten by 4 mil norr om Göteborg. Jag har åkt skidor hela mitt liv och har länge velat dra iväg på en säsong för att få leva det sköna livet som alla säger att det är, så därför började jag i våras/somras planera för en säsong i Rev, men det sket sig tillslut pga flera olika anledningar (trodde jag).

Men nu är jag tillbaka på nästan samma spår igen då förutsättningarna har ändrats en del. Så jag håller nu på och planerar en tids semester i Revelstoke någon gång mellan Januari och Mars. Hur länge jag kan stanna är inte säkert än men jag siktar på en månad som minst.

Det jag undrar nu är om det är någon som har en säng/soffa eller någon vrå jag kan hyra in mig i under tiden som jag stannar?

Vill ni veta någonting om mig så är det bara att fråga på :)

Ha d gött
Jerry

Revelstoke 11/12
Hallå allihop!
Har gått tungt med boendeletande i val thorens och är nu istället inne på att hänga två tre månader i rev och åka pow. Så hör gärna av er om ni har, eller har hört någon som har, plats i sitt boende under en tid!

Om mig: Simon Bager, bor utanför åre, åker lagg, 20 år gammal/ung. Jobbar just nu på skola/fritids.

Hör av er!
Tjao

Revelstoke 11/12
Skulle behöva ha boende i februari inte bokat biljetter än men runt 27 januari till 3 mars.

Så finns det någon som har något över, säng är dock inget krav utan soffa, renskin bastu funkar lika bra. Enda kravet är att det är varmare än plus 5 C

Revelstoke 11/12
Någon som har boende för 3 pers att dela med sig utav? Kommer parkera i Revelstoke vid 13e januari och stanna där i typ 6 månader. Tacksam för alla alternativ!

Revelstoke 11/12
Hej,

Letar också efter boende. Har tänkt mig att åka i mitten/slutet av januari och stanna cirka två månader. Så om någon har en plats över för den tiden (eller del av) så är jag absolut intresserad!

Revelstoke 11/12
Har eventuellt ett boende (basement suite) för två personer på gång. Någon som är intresserad av att dela?

Hyran är $1000/månad och jag har tänkt att stanna två månader från och med januari någon gång (är någorlunda flexibel med datum).

Revelstoke 11/12
tjena gott folK! Jag och Albert Ohlsson lurar på att dra bort till kanada och revy i vinter om pengarna räcker. finns de någon som har nån sovplats över i sitt boende tycker jag denna kan höra av sig !

Revelstoke 11/12
Henk021 sa:
tjena gott folK! Jag och Albert Ohlsson lurar på att dra bort till kanada och revy i vinter om pengarna räcker. finns de någon som har nån sovplats över i sitt boende tycker jag denna kan höra av sig !
henk? ni OCKSÅ?! dra till PG och Theo i kicking horse istället! :D

Revelstoke 11/12
Flashforward sa:
Henk021 sa:
henk? ni OCKSÅ?! dra till PG och Theo i kicking horse istället! :D
Japp de verkar så om vi får ihop pengar så de räcker och hittar nå boende. liftkortet är billigare i revelstoke hehe men ja de är ju en ide kanske. var ska du btw? :D

Revelstoke 11/12
Tja!
Ännu en till som ska säsonga i Revelstoke och åker iväg redan nu i månadsskiftet nov/dec. Någon som flyger med sas från arlanda någon av de dagarna. Skulle varit kul att kunna stråla samman eftersom jag drar själv. Hör av er i så fall. :)

Revelstoke 11/12
Tja!!

Är jävligt sugen på att också få uppleve lite puder i kanada. Dock håller inte min budget för att bara åka skidor utan måste jobba lite också :( Har redan fixa ett arbetsvisum, men frågan är hur svårt är det att hitta jobb där(svårt att hitta något om man är där i skiftet nov/december)? Kan man bara åka ditt liksom eller måste man har fixat det innan?

Revelstoke 11/12
Boendet är nu fullt. Hoppas det löser sig för alla er som ännu inte fått tag i något!

Hej

Jag har ett boende i Revelstoke nära golfbanan på gång. Det är ett parhus med 3 sovplatser. 1500 Can Dollar i månaden för hela lägenheten, och förstod det som att "allt man behöver" ingår. Värme, internet etc. har bett om att få en lista på exakt vad som ingår.

Så är vi tre personer blir det 500 per person och månad.

Jag kommer vara på plats i Revelstoket den 5e januari och stanna till den 3-5Mars. Så ungefär två månader. Inväntar svar på om det går att hyra den tidigare/senare också om intresse finns från någon annan.

Det ska vara ett relativt lugnt boende så vi inte stör grannarna.

Kort om mig själv kanske är bra också. 26år, tagit tjänstledigt för att göra min första om något korta säsong, kommer inte jobba något kanada. Kommer vilja spendera så mycket tid som möjligt i backen/offpist. Hoppas på en del turande. Vill dela boende med ansvarsfulla och relativt lugna personer. Som gärna hjälps åt med matlagning/städning osv..

Jag söker alltså två rumskompisar som vill dela detta boende med mig januari/februari om jag får det.
Skicka PM om du/ni är intresserad!

Senast ändrad:
Revelstoke 11/12
Högt tryck på boende som jag själv har fått erfara. Har redan fått en 4-5 mail.

Ska ta mig tid att svara alla er som skickat senare ikväll.

Väntar på att de ska vakna på andra sidan pölen så jag får mer info om boendet och bekräftat att jag verkligen får hyra det.

Revelstoke 11/12
Drar till Revelstoke den 28e December. Är sent ute och undrar om det är någon som råkar ha någon liten yta över som jag skulle kunna bo på?

Revelstoke 11/12
tompelompe sa:
Larspen sa:
Drar till Revelstoke den 28e December. Är sent ute och undrar om det är någon som råkar ha någon liten yta över som jag skulle kunna bo på?
Har du ens tittat runt i forumet?
Du är lite roligt, denna tråd handlar om att söka åk polare & boende i Revelstoke?

Hur som helst så söker jag gärna några att åka med i Revelstoke, kan förstå att jag är sent ute med det är vinter ännu, är 22år åker bräda, är arbetslös just nu och har pengar att spendera på en resa.
Hade tänk mig en resa på minst 2 veckor max 2 månader,
Feb - Mars - April

Tillbaka
Topp