Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Reverse camber?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1145620" data-attributes="member: 11566"><p>Har kört med full rocker på såväl Völkl Gotama samt Völkl W-Verks Katana.</p><p></p><p>Att åka pist osv kräver att man så att säga alltid måste åka på skär / med kantad skida för annars är man lite som en smörklick i en het stekpanna..... men med det sagt så funkar det kanon när man väl har kantat skidan och driver sväng, då är det lite mer som en "vanlig" skida. Jag som på senare år har skolat om mig till skidlärare gillar camber och att bygga upp tryck i skidan framifrån, att få till en bra svänginitiering.</p><p></p><p>Att gå på tur med hudar på hårdpackade traverser är heller ingen vidare hit då man har väldigt lite stighud i kontakt med snön, dvs man glider bakåt...... men väl när man åker neråt i pudret efteråt så har man minst lika kul som på en skida med camber.</p><p></p><p>Bon ski!</p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1145620, member: 11566"] Har kört med full rocker på såväl Völkl Gotama samt Völkl W-Verks Katana. Att åka pist osv kräver att man så att säga alltid måste åka på skär / med kantad skida för annars är man lite som en smörklick i en het stekpanna..... men med det sagt så funkar det kanon när man väl har kantat skidan och driver sväng, då är det lite mer som en "vanlig" skida. Jag som på senare år har skolat om mig till skidlärare gillar camber och att bygga upp tryck i skidan framifrån, att få till en bra svänginitiering. Att gå på tur med hudar på hårdpackade traverser är heller ingen vidare hit då man har väldigt lite stighud i kontakt med snön, dvs man glider bakåt...... men väl när man åker neråt i pudret efteråt så har man minst lika kul som på en skida med camber. Bon ski! /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Reverse camber?
Tillbaka
Topp