Ride Agenda

Rookie85

Ny medlem
Ride Agenda
Köpte den igår..åkte igår.. spräckt igår.. :(
Alltså en rejäl spricka från toppen och typ 5 cm ner i brädan..
Är absolut ingen som kan mycket om brädor men borde dom inte hålla lite bättre? :)
Äh det ska nog gå ändå..

Ride Agenda
Jag är 183 cm väger väl typ 72 kg..
Brädan ä3 152 cm men eftersom ja mest (fösöker) hoppar och railar så sa han som jobbade på stadium att det var helt ok att ha en lite mindre bräda då för det ändamålet..
Dock så är brädan inte knäkt men det är en spricka genom toppen ner mitt i bärdan..tror det kom sig av att ja vurpa på en box ..

Ride Agenda
å andra sidan , vad vet dom som jobbar på stadium? inte ett piss, jag skulle säga att brädan är alldeles för kort för dig, jag är bra mycket kortare än dig och har en längre bräda och kan med säkerhet säga att det fungerar utmärkt i park, reklamera och ta en längre!

Ride Agenda
hmm...funkar det att byta in brädan nu när den är sprucken..tänkte på garantier ocg så som ja inte vet..
152cm som ja har nu går typ till adams äpplet på mig.. ska ja verlkigen ha en längre?
Började på en 148 cm som ja lekte med :)

Ride Agenda
jag tycker att du borde ta en längre, men om du känner dig obekväm med det så gör som du vill, hur som helst tycker jag att du ska reklamera den.

Ride Agenda
159 hade jag rekommenderat. Men har du kört sönder brädan på en box så är det nog bara att glömma reklamation. Boxar och rails är döden för både brädor och skidor. Ska man raila får man räkna med att grejorna slits och går sönder. Köp ny!

Ride Agenda
brädan är ju en freestylebräda, visserligen deras billigaste modell men den bör inte gå sönder första dagen och stadium är inte direkt kända för att vara svåra att ha å göra med när det gäller reklamation, dom reklamerar ju utan kvitton osv så det ska nog inte vara några problem.

Jag åkte på extrembräda 4år irad för att jag reklamerade brädan varje år när jag hade sönder den, hade inte ens kvitto sista gången och då slängde dom med ett par bindningar, när den gick var det bara inse att e-line kanske inte är så hyper xD

Senast ändrad:
Ride Agenda
jo ja ska försöka reklamera den så får vi se.. lät ju rätt bra med nya bindningar :) nä sånna illusioner har ja inga ... ska se om dom har någon längre model..
Tack för alla svar..grymt bra forum det här..

Simma lugnt!

Tillbaka
Topp