Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ride Alter Ego eller Gnu Müllair?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdiver" data-source="post: 1080523" data-attributes="member: 66422"><p>Jag har en mullair 159cm och jag gillar den skarpt . Jag tycker den är relativt lekfull men ändå ganska aggressiv. I den svenska fjällvärlden hade jag nog bara kört den i Åre och ej i mindre berg såsom Bydalen, Lofsdalen, Sälen osv. Jag tycker den fungerar superbra att åka switch med vilket alltid är kul! Detta trots tapern och den ganska direktionella stance den har. </p><p></p><p> Ride brädan ( ej åkt just den modellen ) kommer förmodligen hålla en längre tid än gnu då själva konstruktionen i mervins ( mervin gör Libtech,roxy samt GNU ) brädor inte är lika "slit och släng" hållbara som många andra märken. Enligt empiriska studier slits Mervin brädorna snabbare än många andra märken jag har prövat. Har åkt på MÅNGA olika modeller genom åren! Jag gillar dock Mervins brädor extremt mycket och jag köper gärna modeller därifrån då de modeller jag har prövat känns mer "levande" än många andra märken. Lite löjligt men tänk dig en Ferrari, den kommer ge dig mycket glädje men ej hålla lika länge som en Volvo V70 sett till antal körda mil. </p><p></p><p>Flight attendant från Burton är extremt lik Mullair. Jag har själv en Jones Hovercraft och jag upplever den som mer lekfull än mullair. Värt att nämna är att Hovercraften och Flagship brukar jämföras ganska jämt i lekfullhet samt att du egentligen var ute efter något mer lekfullt än Flagship brädan. </p><p></p><p>Skriv gärna vilken bräda det blir!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdiver, post: 1080523, member: 66422"] Jag har en mullair 159cm och jag gillar den skarpt . Jag tycker den är relativt lekfull men ändå ganska aggressiv. I den svenska fjällvärlden hade jag nog bara kört den i Åre och ej i mindre berg såsom Bydalen, Lofsdalen, Sälen osv. Jag tycker den fungerar superbra att åka switch med vilket alltid är kul! Detta trots tapern och den ganska direktionella stance den har. Ride brädan ( ej åkt just den modellen ) kommer förmodligen hålla en längre tid än gnu då själva konstruktionen i mervins ( mervin gör Libtech,roxy samt GNU ) brädor inte är lika "slit och släng" hållbara som många andra märken. Enligt empiriska studier slits Mervin brädorna snabbare än många andra märken jag har prövat. Har åkt på MÅNGA olika modeller genom åren! Jag gillar dock Mervins brädor extremt mycket och jag köper gärna modeller därifrån då de modeller jag har prövat känns mer "levande" än många andra märken. Lite löjligt men tänk dig en Ferrari, den kommer ge dig mycket glädje men ej hålla lika länge som en Volvo V70 sett till antal körda mil. Flight attendant från Burton är extremt lik Mullair. Jag har själv en Jones Hovercraft och jag upplever den som mer lekfull än mullair. Värt att nämna är att Hovercraften och Flagship brukar jämföras ganska jämt i lekfullhet samt att du egentligen var ute efter något mer lekfullt än Flagship brädan. Skriv gärna vilken bräda det blir! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ride Alter Ego eller Gnu Müllair?
Tillbaka
Topp