RIDE bindningar! hjälp!

AdrianVK

Ny medlem
RIDE bindningar! hjälp!
Tjena! är så att jag har hittat ett par Ride bindningar för ett riktigt bra pris begagnat.
men säljaren verkar inte ha någon som helst koll på vad det är för bindningar. det enda han sagt om dem är vad det står på bindningarna.
det står: Ride snowboards SP1 series bindning. på ett annat ställe står det bara dfc. någon som vet något om dessa bindningar? ska ha varit inköpta på intersport förra året.

RIDE bindningar! hjälp!
De är de svarta på blocket för 700kr va?
Jo de är bra min tjej har ett par i storlek small. Bra dämpning och nice med full padding över skruvarna. De är ca 3 år gammla tror jag och inte från förra året om de är dessa du menar :
http://www.blocket.se/gallivare/Snowboard_bindning_24876312.htm?ca=11&w=3
Vilken storlek är de på dem? Vilken storlek har du på boots? Har koll på rides storleksguide. De har s, m , l och xl så en ride medium är mindre än en burton m tex....
Hennes köpte hon på stadium i en superrea helt nya för 2 år sen för endast 299kr!!!
Kan ju vara fel prislapp de suttit dit..... Men ett sjukt bra pris till den kvaliten. Bindningarna är fortfarande värda killens pris 700kr skulle jag säga... Men ta reda på storleken och säg mig vilka boots ( modell och storlek ) så kan jag hjälpa dig mer!=D

RIDE bindningar! hjälp!
har ett par burton tribute boots strl 43. är det tjej bindningar? spelar det någon roll? vet du bindningarnas namn, så att jag kan kolla runt lite på recensioner? :)
vet du nypriset på dem?
tack så mycket!

RIDE bindningar! hjälp!
de kan inte vara köpta på intersport då de inte säljer ride.. endast stadium som har ride i sverige(och i år har även junkyard det). har dock för mig att de heter spi och är riktigt nice. finns på rides hemsida: http://ridesnowboards.com/bindings/spi .nypris på ett par spi är 2200-2500 och de är lite av en "allroundbindning". är de köpta på intersport så är det INTE ride.
är den hel och det är vad du är efter så är det en nice bindning! har du stl 43 så bör det bli en stl L du behöver på ride.
ciao

RIDE bindningar! hjälp!
Det är 100% killbindningar. Hon köpte killbindningar... Tror nypriset låg på 2500kr eller något sådant var en av rides toppmodeller. Dfc betyder att de är exlusiva (special edition) Typ som Burtons Coalition linje..
De måste vara köpte på Stadium om de var köpta i Sverige. Kan ju varit köpta utomlands på en intersportaffär. Men han blandar troligtvis ihop affärerna.
Du behöver som N-C sa L skulle även fungera med XL om de råkar vara det. Men M kommer npg inte på fråga eftersom dina boots då kommer sticka ut för mycket från gaspedalen på bindningen.
Så ta reda på storlek på bindningen om de är L eller XL så slå till om du känner att du inte behöver ha det nyaste=).

RIDE bindningar! hjälp!
Tror inte det funkar tjejens S var sjukt små i storleken passar perfekt till hennes 38er. Tror verkligen inte att m duger åt 43 men om du själv tror att det gör det så rekomenderar jag att du drar till en Stadium butik med en boot och testar i en random Ride bindning som har storlek m.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp