Ride DH , bindningshjälp!

Raaz

Ny medlem
Hallihallå!

Efter en vecka i Alperna och Ride DH (http://www.stadium.se/sport/vintersport/snowboard/084477/ride-dh-08) som hyrbräda kan jag inte säga annat än att jag älskade den. Grejen är att jag inte har en aning om vilka bindningar som skulle passa bra till brädan! Har tjuvtjikat lite på Ride Delta (http://www.stadium.se/sport/vintersport/snowboard/084523/ride-delta-08)

Skulle behöva någon kunnigs tips om en bindning eller två som skulle passa bra till just Ride DH :)

Tack på förhand!
/Ralle

Edit: Freestylebräda

Senast ändrad:
det beror väl på lite hur du åker och vilken typ av bindning du är ute efter.. ja kör själv med en ride DH och på den sitter ett par ride SPi bindningar som jag själv är mycket nöjd med. dom är lite styvare än deltan och mer av en allround bindning. ridebindningar i största allmänhet håller hög klass då det är bra kvalitet till bra pris, rekommenderas!

Som victor sa, de beror ju helt på hur du åker , vad du åker .. kör på Ride LX bindningen för lättare åkning , dvs inte allt för avancerat , funkar ju givetvis till bra åkare också , men jag rekommenderar verkligen den bindningen ! Bra saker för bra pris ! (y)

Jag köpte en Ride DH -08 idag :) har inte testat ännu men jag tog en Ride DELTA bindning till. den såg väldigt bra ut, och hade stötdämpare typ xD

Jag rekomenderar den iaf :)

~ B4M

kör på ride beta till dh
jag kör själv på de tycker de e skit skönt. ride beta har inbyggd dämpning

Senast ändrad:
Delta är ju klockrena. JAg kör själv på Ride DH med Delta bindningar. Funkar bra om du kör park, annars kanske en lite styvare bindning skulle vara bättre? Men jag rekomenderar ändå Deltan :)

Nja kommer nog mestadels köra i parken o jibba lite samtidigt som ja bara åker, så den blir nog perfekt :)

Ride DH har Ride Delta som standard bindningar! Jag har det på min och dom är sjukt goa. Jag tycker att du ska satsa på dem :D

på rides hemmsida rekommenderar dom betan till dh:n.
men båda bindningarna e skit sköna. beta har mer dämpning så köp den om du hoppar mycket. deltan är bättre till rails den e lite mjukare.

Tillbaka
Topp