Ride DH eller Burton Air?

• Trådstartare Trådstartare thirty
  • Start datum Start datum
T

thirty

Guest
Tjenare funderar på att köpa en Ride DH? dom ligger på 2000kr nu ist för 3.6 ? är det värt pengarna om man är ute efter en riktig parkbräda, inge lössnö skit
jag är 195, kan jag köra på en 159cm bräda eller kommer det bara se riktigt dumt ut ?

Eller så har jag ett annat alternativ och det är en Burton Air 165 bräda, har hittat en 06a för 2000.

vilken av dom är den bästa parkbrädan?

väldigt tacksam för svar!
/sebban

dh är en sjukt bra bräda vettigt pris på den med. hur lång du vill ha är en smaksak beror ju på hur hårt du kör och hur tung du är
dh är helt klart den bästa parkbrädan

air är ju bättre längd på men den är mjukare och mer allround inriktad

ha en fin vinter!

Jag har kört på en Air 161 -05 i tre säsonger. Flexet är väldigt allround men inte direkt optimalt för park, där skulle man ju vilja ha nåt med större pop faktiskt, Sen är väl inte switch-egenskaperna helt övertygande, den har ju ett direktionellt flex (styvare tail än nos) samt att jag tror att tailen är något lägre än nosen. Men om du känner att du vill köra park + cruisa runt på hela berget är Air en rätt trevlig bräda.

Ride DH är ju en renodlad parkbräda, true twin och så. Så ska du enbart satsa på park så köp den :) Burton Air är mer allround. Sen längeden beror ju på vad du är van vid och vad du väger. Ta den längd som är anpassad till din vikt och som känns bekväm.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp