Ride Yukon - vad är era erfarenheter?

holyredbeard

Ny medlem
Har själv en sån här och fullständigt älskar den.

Den är stabil som fan i höga hastigheter, skär genom is utan propblem och hanterar puder lika galant. Har aldrig kommit upp i såna höga hastigheter på någon annan bräda än denna - helt sanslöst!

Vad har ni för erfarenheter av brädan?

Senast ändrad:
Hade en Yukon -08 och det är nog den bästa brädan jag ägt. Var ju väldigt före sin tid också då, med bla. kolfiber "stringers" eller vad det heter (flera lager kolfiber linjer som går från kärnan till nose/tail).

Brädan är riktigt rolig att åka aggresivt med och väldigt bra allround bräda. jätteskön att carva med med en ganska aggresiv midja som ger suverän carving känsla. Växte tyvärr ifrån min bräda då jag har stora fötter.
Bra Pop i brädan, väldigt rolig att leka med i parken eller bara i lägre hastigheter i pisten.

Det som var lite sämre var att den blev förmjuk efter ett tag, kändes som kärnan gav med sig efter två säsonger. Dock så är jag 185cm och hade en 159cm bräda så antar att det var jag som blev förstor då.

Bara fråga om du vill veta något mer. Var 3 år sedan jag gav upp brädan så kan vara lite diffust betyg. :)

Tillbaka
Topp