Riksgränsen

H-A-G-A

Medlem
Riksgränsen
tjena... är det nån som vet vart man bor billigt i Gränsen.. lr kanske nån som vill ha två rumskompisar vecka 23..

tack på förhand..
Nicklas

Riksgränsen
enda som finns i boende väg där är husvagn, marie pigg stugor (hyrs ut av privatpersoner ibland) och hotellet...

Det är det enda jag vet som finns där.. och både husvagnar och marie pigg stugorna hyrs ut av privat personer som annonserar i diverse tidningar och internet.. bara söka så kanske du finner...

Riksgränsen
dessutom är hotellet dyrt... fast de små hytterna, vad de nu kallar dem igen.. är väl helt ok i prisväg.. finns ribbstol och så också så man kan träna

Riksgränsen
jarle: du menar skidåkar rummen va?
dom ligger bra i pris men då får man räkna in att man inte kan laga till mat på rummet.. vilket innebär att man i stort sett måste käka på restaurang vilket blir dyrt i längden..

så är ni några stycken så rekomenderar jag starkt att ta en lägenhet, 3-6 bäddar... Då har du litet kök så du kan cheffa lite, tv, sängar.. det ni behöver för en behaglig vistelse.. har själv bott en vecka i lägenhet med 5 andra grabbar.. funkade prima...

Riksgränsen
Katterjåkk turiststation är ett tips, om du inte absolut vill bo i centrala Gränsen. Men nu när det börjar bli vår så kan ju tält vara ett alternativ också.

Riksgränsen
Tjena!
Jag & polare ska o tälta vid gränsen nu vecka 21 och räknar med att det kommer funka prima! ;)
Som sagt hur svårt kan det vara, och maten lagar vi vell på gasolköket.
Det är ju lite av en sport att göra det så billigt som möjligt det vet du säkert .. haha.
Nämen på fullt allvar så vecka 23 MÅSTE det funka, kan höra av mig vecka 22 då jag kommer hem och tala om hur det gick fr oss iaf :P
hare!

Riksgränsen
Inte tror jag det är något problem att slå upp ett tält i gränsen.. snön i kiruna har börjat smälta bort nu och vad jag kommer ihåg så fanns det endel gräsfläckar framme även uppe i gränsen...
Så det är väl ett alternativ om man vill bo billigast möjliga... nackdelen är väl dusch å sådär men det brukar lösa sig... finns ju ett service hus som man kan ta sig in på...

annars som någon sa ovan så är katterjåkk ett billigare alternativ om man nu tvunget ska bo på "hotell"..

Tillbaka
Topp