Rimligt pris för boende?

Thomas_E

Ny medlem
Rimligt pris för boende?
Jag ska göra min första säsong nu i vinter så jag tänkte be om lite fakta så jag har något att gå på nu när vi ska leta boende.

Hur mycket per person är det rimligt att man får betala per månad?
Hur mycket brukar en kvm kosta per månad?

Jag förstår själv att det varierar från ort till ort och hur centralt och fin bostaden är men jag uppskattar gärna svar från olika orter. Skriv gärna vad ni betalade, vilket år det var, vilken ort ni bodde i och lite om hur boendet var.

Peace

Rimligt pris för boende?
Vintern 05/06 så bodde vi 6 pers i en trea på 80kvm i St Anton. Lägenheten låg ganska centralt( 10minuters gångväg till bygatan) och det var bara och sätta på sig skidorna när man kom ut genom dörren. Vi betalade sammanlagt 12 000euro för hela säsongen, 1:a december - 30:e april. Så det blir ungefär 125kr per skalle och natt. Hittar du något liknande så tycker iaf jag att du ska vara nöjd. Fast i St Anton så ingår det boende i många av jobben, men jobbar man så missar man ju en del av det roliga.
Lycka till!

Rimligt pris för boende?
Tänkt på att Världscupen kommer till St Anton iår vilket gör att de kommer behövas ännu mer jobbkraft. Och att priserna för att boende kan dra iväg lite...

Rimligt pris för boende?
Försök få direktkontakt genom turistbyrån på respektive ställe, förmedlarna tar åt helvete me pengar.

Rimligt pris för boende?
val d'isere 2002, 4 månader. 24 tusingar per person, 48 kvadrat för 6 pers.
whistler 2003, 4 månader. 9 tusen per person, typ 35 kvadrat för 4 pers.
val d'isere 2005-06, 6 månader. 22 tusingar, 23 kvadrat för 3 pers.

dyrt o säsonga, iaf på lite större orter. i usa/canada brukar det vara lättare att hitta billigare och bättre boende. bestäm dig för nåt ställe, hör av dig till deras organisation, och sök på orten här på freeride så kan du säkert få lite tips.

lycka te!

Rimligt pris för boende?
Engelberg 2005/2006. 3 månader, 9000 per person, 4 pers 45 kvm. Inkluderade tvättning och städning av ägarens biiatch.

Verbier 2006/2007. 5 månader. 22500 per person. 6 pers 88 kvm.

Rimligt pris för boende?
bad gastein 06/07,3 rum kök 6 i lgh ganska ok! precis ovanför häggbloms. betalade 200€ per person!! inkl allting typ!

Rimligt pris för boende?
Pudersson sa:
Vintern 05/06 så bodde vi 6 pers i en trea på 80kvm i St Anton. Lägenheten låg ganska centralt( 10minuters gångväg till bygatan) och det var bara och sätta på sig skidorna när man kom ut genom dörren. Vi betalade sammanlagt 12 000euro för hela säsongen, 1:a december - 30:e april. Så det blir ungefär 125kr per skalle och natt. Hittar du något liknande så tycker iaf jag att du ska vara nöjd. Fast i St Anton så ingår det boende i många av jobben, men jobbar man så missar man ju en del av det roliga.
Lycka till!
var hittade ni detta boende? några tips på var man ska börja leta?

Rimligt pris för boende?
kalle188 sa:
bad gastein 06/07,3 rum kök 6 i lgh ganska ok! precis ovanför häggbloms. betalade 200€ per person!! inkl allting typ!
Bodde tvärs över gatan när vi va där på skidutbildning. Hur gjorde du när du sökte boendet, sökte du när du kom ner eller fixade du de innan, priset var ju riktigt bra.

Rimligt pris för boende?
Mulig a hyre,
Val d´Isere,
5 min gang fra Epicenter, 10 fra skiheisen:
20 kvm studio med koket og baderum, balkong, 1 dobbel sofaseng + 3mans 200 x 80 koyeseng, vonungseng, bra varming:
8, 250 EUR 7 sesong, el& alt inkl. 500 deposijon.
Fins bilder.

Tillbaka
Topp