RIP Craig Kelly 1966-2003

• Trådstartare Trådstartare mwintz
  • Start datum Start datum
M

mwintz

Guest
En av våra största hjältar och förebilder, rycktes brutalt ifrån oss och påminde oss om hur snabbt det kan hända, även den bäste.
Craig levde och dog för det han älskade, åka snowboard.

All respekt och kondoleanser till Craig, hans anhöriga och de övriga offren i samma lavinolycka.

ride to live, live to ride

Det var en grupp pa 14 pers som utloste en lavin pa en annan grupp med 8 pers langre ned, varav sju dog, en av dom var Craig Kelly. Olyckan skedde i Revelstokes backcountry B.C.

Hörde om det på Richter. Låter tråkigt. Klarade dom som utlöst ravinen sig? Isånnafall är det förjävligt.

En hjälte har dött!

Craig Kelly har gjort ett outplånligt intryck på hela snowboardvärlden. Först som halfpipekung och sedan som friåkningshjälte. Han kommer att vara saknad lång tid framöver.

R.I.P

Till "Frodrik".
Jag vet ej hur jag skall tolka ditt meddelande... Är det förjävligt att dom som utlöste lavinen klarade sig? Är det inte förjävligt att dom som hamnade i lavinen dog? Man kan ju anta att det var en olycka och bäst vore väl om INGEN hade dött, bara för att du av olycka råkar utlösa en lavin så förtjänar du inte att dö!!! Respekt för människor tack!

Tror att det bara var den nedre gruppen som drabbades, alltsa inte dom som utloste lavinen, men jag vet inte exakt vad det var som hande, har hort lite olika saker har...

jaskoja bara för er som trodde ja va så jävla grotesk..klart man inte kan anklaga dom om d var en olyckshändelse...därimot om nån hade sprängt en lavin på dom me mening

Tillbaka
Topp