Rip Curl Higher Than Life Stylish air open 2006

Bumbibjorn

Ny medlem
http://www.jst.nu/
Stylish Air Open i centrala Hudiksvall. Efter mycket arbete blev det äntligen klart med årets största och coolaste city event. Glöm allt annat du upplev runt om i de svenska städerna. Det här är något ingen skådat tidigare. Hoppet konstrueras och byggs av ett professionellt team och som namnet säger resultatet lär bil Higher Than Life.
För de lyckliga vinnarna väntar en massiv check på 20 000 kronor samt andra exklusiva prylar. För Er som inte riktigt lyckas bemästra livet finns en hel del roliga adrenalinladdade överraskningar.
Allt i centrala Hudiksvall den 25 februari 2006.

Faan va fett , men jag vet inte om jag vågar vara med. Känns lite dum när man kommer med 3or och 5or. Har hört att det ska vara 15 meter hög startramp så då vågar man väl inte åka fakie :/ Men tror du/ni man kommer långt på cleana 3or och 5or med några cleana grabs eller måste man kunna göra corks och sånt? Jag åker skidor så du/ni vet.

va ja har hört så kommer de några av svenska skid eliten å åker, men drar du nån mute på 5an så går de väll nog ganska bra!

men ja ä inte riktigt säker på att de kommer nån av dom för ja hörde de av en kompis som inte heller viste riktigt!

Okei , men om jag ska vara med där ska jag sätta cork eller nått . Eller en clean fakie 5a. Annars är det nästan meningslöst och vara med.

Joo det är klart. Men det kanske känns lite skämmit om man kommer med 3or och 5or. Men 720 klarar jag av kom ja på nu , så det kanske inte är så illa då :P Hehe

26 meter, runninen kommer vara lagd med snö(40m) och man tar fart av bil med weakboardlina. Bilen kommer att köra upp i 75 km/h. och sedan så flyger man väll cirka 5-6m upp i luften beroende på avhopp + valla och sånt

Grym tävling, ska nog vara med där...inte så långt att åka från Gävle heller

fan skulle vilja va med kan dock inte... kanske lika bra, inte så grym ändå.. + rastavibban e med så då sket det ju sig om att vinna :P

de skulle va fett sweet med de, men jag tror inte dom får ihop ett sånt stort hopp asså.. kanske 15 m, hehe

jo, 15m känns mer rimligt men jag tror ändå inte riktigt att de fixar det, ca 10m blir det nog...fast iof så kom det ju en jävla massa snö i hudiksvall för några veckor sen, dumpade väl nån meter på några dar.

hej på er.

såg att det har kommit upp lite snack angående tävlingen. Rättar till därför lite felaktiga påståenden.

hoppet 12-15m högt torn (inrun) lutning 35 grader. kick 5-6m platå 10-12m långt samt landning och utåk. Inget skit snack detta är i samråd med David Ny.

update 2006 02 05

Kristoffer Edwall
Viktor Ericson
Isak Larsson
Erik Keife
Rickard Jarheim
Martin Söderberg
Jonathan Walerius
André Sundberg
Adam Näslund
Frasse Fransson
Pelle Axelsson
Alessio Fioriniello
Julian Schneider
Niclas Olsson
Mattias Melin
Tobias Skeppstedt
Cesar Forslund
Klas Halvarsson

+ några inbjudna (ej klart ännu)

med vänlig hälsning arrangör (sebastian)

kom å se detta .... helt klart riktigt fett .... å ja, för er som laddar fakie i en 35 gradig inrun blir det nog lite plus points.... domar folket kommer från stora arrangemang och är väldigt stenhårda. 20 000 i pris / ska inte va lätt att komma åt ..... Därför kallar vi det för Higher than life- vinnaren lär veta hur det känns att flyga högre än livet å va 10 000 rikare.

ja kör switch :) hell yes

ps. måste bara lägga till, om de går

35 grader på kanske ett 1 meters breett inrunn = death

yes, piffen.. ja testa ett åk men dog, hah de va nog tur de skulle aldrig komma över ändå

Tillbaka
Topp