Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Risky flip
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="W_Anton" data-source="post: 297323" data-attributes="member: 32598"><p><a href="http://media.newschoolers.com/uploads/member/videos/5362RW_RiskyFlip.mpg" target="_blank">http://media.newschoolers.com/uploads/member/videos/5362RW_RiskyFlip.mpg</a></p><p></p><p>Där har du en risky flip..</p><p></p><p>Vad jag har förstått och vad det ser ut som på filmen så är en Risky Flip en Back Full, alltså en bakåtvolt med helskruv, inte Dspin 7 utan en back full följt av en till bakåtvolt.</p><p>jag har itne gjort detta på skidor men däremot på trampolin på gymnastiken och jag antar att det är lättare än med skidor på men det man i huvudsak ska tänka på är att aldrig glömma snurren bakåt, som gör dina bakåtvolter, för det är ju fortfarande 2 volter liksom o man får för all del inte glömma den iverterade snurre för då är du rätt körd...</p><p>sen när du gjort den första backflipen med ett helt varvs skruv så sa du sluta titta runt axeln och fokusera framåt men som sagt, sluta inte bakåtvolt snurren, det känns rätt konstigt men bara man får igång den sista backflipen så slutar den andra snurren automatiskt.. sen är det bara att landa som efter en vanlig backflip! inga problem överhuvudtaget!!</p><p></p><p>pusspuss</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="W_Anton, post: 297323, member: 32598"] [URL]http://media.newschoolers.com/uploads/member/videos/5362RW_RiskyFlip.mpg[/URL] Där har du en risky flip.. Vad jag har förstått och vad det ser ut som på filmen så är en Risky Flip en Back Full, alltså en bakåtvolt med helskruv, inte Dspin 7 utan en back full följt av en till bakåtvolt. jag har itne gjort detta på skidor men däremot på trampolin på gymnastiken och jag antar att det är lättare än med skidor på men det man i huvudsak ska tänka på är att aldrig glömma snurren bakåt, som gör dina bakåtvolter, för det är ju fortfarande 2 volter liksom o man får för all del inte glömma den iverterade snurre för då är du rätt körd... sen när du gjort den första backflipen med ett helt varvs skruv så sa du sluta titta runt axeln och fokusera framåt men som sagt, sluta inte bakåtvolt snurren, det känns rätt konstigt men bara man får igång den sista backflipen så slutar den andra snurren automatiskt.. sen är det bara att landa som efter en vanlig backflip! inga problem överhuvudtaget!! pusspuss [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Risky flip
Tillbaka
Topp