Rock 'N' Roll och Hårdrock

Fyfan vad bra det var. Ända negativa var att det var fullt med oldies som inte verkade uppskatta musiken utan var bara där för att det var Clapton och att jag inte såg fretboarden när han satt ner och lirade akustisk.
Men annars var det helt sjukt, Badge och tearing us apart var helt sick, Cocaine och I shot the sheriff var också sjuuuuuuuuuuuka:D.
Kan ni se honom i globen gör det. Säkert inte lika härligt som RAH men det var klart det sjukaste jag sett.

Jag har ett nytt favorit band helt klart. Om rock blir detsamma igen så är det nog det här bandet man kommer att kunna tacka. Det bääääääästa jag hört på sjukt länge!

Riktigt grym tråd för oss som gillar Rock!!!
Någon som har fler tips på en bra Rocklåt? Jag har tyvär inte speciellt bra tips på en rocklåt eftersom jag är ganska ny inom den genren men jag gillar det jag sett i denna tråd...

Hardcore!

Hehe, jag satt precis och skrålade till Queensryche - Eyes of a stranger här. Vissa låtar fastnar och liksom tvingar en att sjunga med. Se bara till att inte ha för mycket folk omkring dig och smaska på bra volym. Geoff Tates pipa är inte att leka med

Bra tråd!! Metallica e en favvo som hängt med i min uppväxt, men de finns även zeppelin, maiden, judas går gött i mina högtalare oxå!! \m/

Sepultura sa:
biglebowski sa:
OnGBa8dVm6k]Graveyard[/MEDIA] är en av de tyngsta hårdrocksgrupperna just nu.
Såg dom på The Tivoli i Helsingborg för några veckor sen, grymt imponerad av deras live-framträde, bra mkt bättre än deras två skivor!
NAJS! Ja, jag kan tänka mig att dom är grymma live, har tyvärr aldrig sett dom spela. Dom var förband åt maiden i somras, och det känns som att dom kommer bli riktigt stora!

Förövrigt gillar jag verkligen hårdrock i skidfilmer! Det finns så mycket filmer med kass musik och musiken är ju nästan halva upplevelsen.

Sepultura sa:
Grymt initiativ! Är det inga som är ute o kollar konserter runt om i vårt avlånga land?
Rival Sons den 16e november på Strand! Kommer bli grymt! Bästa skiten som hänt musik på flera år! Ge dom 4 år och dom står på Stadion etc;)

Tillbaka
Topp