Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 593762" data-attributes="member: 28391"><p>Smokin kommer också med en liknande lösning på några modeller nästa år, alltså en variant på Never Summers RC. Men som vi alla vet(?) var ju Inca Snowboards först med denna lösning. Jag tror inte att det går att patentera en speciell böjning på en snowboard.</p><p></p><p>Skillnaden mellan olika typer av rocker är beroende av hur mycket rocker det är (alltså hur många mm eller cm brädan är böjd) snarare än var brädan är böjd. Den faktiska skillnaden mellan att åka på en Lib-Tech TRS med BTX eller en Smokin Superpark med DTX är väldigt liten.</p><p></p><p>Min fasta övertygelse är dock att rockerbrädor utan Magne-Traction är ganska platta som något annat är lekfulla parkbrädor som också funkar bra i puder. Svängegenskaperna vid hård pistkörning blir tveksamma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 593762, member: 28391"] Smokin kommer också med en liknande lösning på några modeller nästa år, alltså en variant på Never Summers RC. Men som vi alla vet(?) var ju Inca Snowboards först med denna lösning. Jag tror inte att det går att patentera en speciell böjning på en snowboard. Skillnaden mellan olika typer av rocker är beroende av hur mycket rocker det är (alltså hur många mm eller cm brädan är böjd) snarare än var brädan är böjd. Den faktiska skillnaden mellan att åka på en Lib-Tech TRS med BTX eller en Smokin Superpark med DTX är väldigt liten. Min fasta övertygelse är dock att rockerbrädor utan Magne-Traction är ganska platta som något annat är lekfulla parkbrädor som också funkar bra i puder. Svängegenskaperna vid hård pistkörning blir tveksamma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rocker?
Tillbaka
Topp